Gå til innhold

Har aldri drukket så mye blandevann i mitt liv

Anbefalte innlegg

Da var lørdagskvelden omme, og jeg kom meg godt i gjennom med å drikke blandevann. Er bare 7+2 så har ikke sagt det til så mange ennå, men hadde lovet venninnene mine å bli med på fest.

Hva gjør man da? Drikker blandevann!

Begynte med eplejuice (uten vodka), fulgte opp med tonic (uten gin) og cranberry (uten vodka). Hvis du bare har i isbiter og ber bartenderen legge i en limebåt ser det helt ut som en drink.

Rart å være ute når alle rundt deg er fulle da. Utelivet er ganske cheezy egentlig. Folk står rundt og smådanser og prøver å sjekke hverandre opp, mens du smalltalker med folk som sier mye de ikke burde sagt, fordi de er fulle.

Også lurer du på hvorfor folk fortsetter å strømme til baren kvelden gjennom. Dere er jo fulle, jo. Hvorfor gidder de å drikke mer?

Noen andre som har hatt den selsomme opplevelsen av å være ute gravide i det siste?

Fortsetter under...

jeg skal på personalfest om 1 mnd.. og det er virkelig drikkepress på jobbb kan man si... alle oppfører seg som om de er 14 år og aldri før har sett eller smak alkohol.. jeg lurer på hvordan jeg skal lure dem på jobb.. har tenkt om jeg skal ta å bytte ettiketten på en vinflaske som er alkoholfri med en alkoholholdig... eller er alkoholfrivinn ikke helt alkoholfri??

eller har noen et bedre tips.. '

susyq det hørtes jo ut som om du hadde det rimelig ok ute på byen til tross for at du er gravid.. og jeg tror du har lurt dem også... heehe... og ja.. utelivet er ganske rart å se på når man ikke er full... det er virkelig cheezy... og alle er helt merkelig å se på... de tror de er såå kul,, men ser egentlig (fra et ikke fullt ståsted) kanskje teite ut.. der de prøver å være søte, stilige osv... :)

hehe... ikke rart ingen merker at dere lurer dem.. heh.. fulle folk er ganske dumme, hvis jeg får si det sånn =O)

har ikke vært gravid på byn pga dårlig form, men har vært sjåfør noenganger å vært med ut.. litt kjedelig egentlig, men gøy å se alle som driter seg ut og oppfører seg som 14isser.. hehe.. ;)

Dagen derpå kan man ihvertfall ikke klage på...

Selv skal jeg på fest 27. januar. Det er dykkeklubben som har nyttårsfest. Der er det ingen som spytter i glassa nei... Det er full pupp fra start til slutt...

Så jeg er litt spent på hva som kommer til å skje. Det tipset med å bytte ut en alkoholfri vin med en etikett fra en vanlig vin var spart igrunnen. Men når det da blir sånn at jeg setter meg i bilen for å kjøre oss hjem kan det jo komme noen rare fjes???

Jeg er veldig nære 12 fullgåtte uker når vi er på den festen, men jeg har allikevel ikke lyst å kringkaste for hele dykkeklubben at vi venter barn. De ser det fort nok når jeg begynner å få mage og ikke kan være med å dykke. Men når den tid kommer er ihvertfall all tvil om at det går galt forbi...

Så det ender vel med at jeg drikker brus og "koser" meg med det. Finner et par mennesker å snakke mye med hele kvelden. Da er det ingen som skjønner at jeg sitter der og er edru... Og brus kan jeg jo velge blank, for da tror folk det er noe annet oppi også...

Jeg var på en gedigen bedriftsfest i går (ca 600 ansatte). Jeg fikk alkoholfri vin i glassene til maten, og det var ingen på bordet som fikk det med seg (Bare snakk lavt med servitøren) Etterpå var det fri bar, og da stillte jeg meg helt på enden av baren, og fikk tak i en av bartenderene. Han lagde en fantasisk god drink som er alkoholfri, men som alle trodde var en vanlig drink. Ei jeg jobber med smakte på den og sa at: den der var Sterk!. Hehe. da lo jeg høyt inni meg! Så, konklusjonen er: Ha alltid en drink i hånden(sånn at kollegaer ikke spandere/henter drink til deg), fulle folk får ikke med seg om du er full eller ikke og ha det morro!! Egentlig litt gøy å huske alt som ble sagt! Lykke til.

Jeg var på innflyttnignsfest i går kveld, og kan vel ikke si at dagen der på var noe å skryte av...Er jo kvalm samme søren. Jeg dikta forøvrig på meg en infeksjon jeg, og sa bare at jeg gikk på pencilin, og at jeg derfor ikke ville drikke noe...Ingen som tenkte noe mer på det. Satt forøvrig sammen med en nybakt mor og ei som har fin rundt mage, så jeg var veldig frista til å dele det...men er jo ikke mer enn 7 uker på vei...og da er det liksom litt tidlig enda syns jeg. Forrige helg sa jeg forøvrig bare at jeg følte for å være kjørbar, ettersom jeg "skulle noe" dagen etter. Funka bra det også! (var ikke de samme folka da...)

Jeg koste meg som bare det likevel jeg! Med hemmelighet i magen! ;)

Annonse

Ganske underholdende å være edru ute, ja. Ikke minst i dag! Fantastisk følelse å kunne stå opp ni på en søndag og være i toppform.

Stiller meg bak tipset om å alltid ha en "drink" i hånden. Fulle folk er mest opptatt av seg selv, og har ingen anelse om du er full eller ikke.

Jeg allierte meg med kjæresten min (som vi møtte på utestedet). Han gikk kontinuerlig i baren og kjøpte nye "drinker" til meg. Var helt genialt. Tranebær- og eplejuice er jo faktisk sunt å drikke, også slipper du den forferdelig søte alkoholfrie vinen.

Det er ganske morsomt ja..

Men jula var litt stress.. så mye fester da...

Og på julebordet med jobben måtte jeg sitte ved siden av sjefen ( var da 5 uker).

Jeg hadde kjøpt med meg noen mozell light.. og hver gang jeg fikk nytt sjampis glass, gikk jeg på do og byttet.. he,he.

Ved middagen bestilte jeg øl og vin, men kjæresten min bestile alkoholfritt... så bytta vi.:) Og senere på kvelden ble det sitronbrus med lime..

Gikk som smurt!! Var litt trøtt i begynnelsen, men etterhvert ble det dans og synging, så da gikk det fint.

Nyttårsaften hadde jeg dessverre nyrebekkenbetennelse og måtte gå på pencilin (eh.. not:) alle gikk på!!

Det som har vært litt kjipt er at det er flere som har spurt meg om vi skal ta en øl, men jeg må finne unnskyldninger hele tiden for ikke å kunne treffe de.

Heldigvis bare noe dager igjen til jeg vet om det er liv i leiren.. og det er grugleder jeg meg til.

Jeg hadde bursdagsfest for 18 jenter hjemme hos meg sist helg! Jeg drakk druejuice som jeg hadde helt oppi en vinflaske, og shottet et par Samboca (vann fra springen), og ingen merket noe, enda vi holdt på til sene natten!

Det som var gøy var at jeg om jeg var edru, og ikke spilte full, kunne jeg likevel slippe meg mer løs. Danse, synge for full hals osv, for folk forventet det liksom. Hadde jeg vært åpent edru på den festen hadde jeg ikke tatt så hardt i og da hadde det heller ikke vært like gøy!

Hihi

Gøyal lesing :)

Jeg feiret selv bursdagen min i går. Hadde invitert til vorse lenge før jeg fant ut at det var liv i magen. Så det ble vorse.

Før gjestene kom hadde jeg laget meg en strawberry daquri (uten alkohol)... alle synes den var SÅ god.

Utover kvelden fylte jeg ølglasset med akoholfritt øl- på kjøkkenet.. Skålte og feiret. Var ingen som merket noe. På byen allierte jeg meg med bartenderen og fikk både øl og drinker ten alkohol.

Men det mest håpløse av alt, var når vi skulle til byen. Det blåste og regnet.... jeg var klin edru men kunne ikke kjøre.. så vi marsjet avgårde og ble kliss våte... ubrukelig og komisk :)

Tips til deg som vil være med ut å drikke øl. Spør om alkoholfritt øl i øl glass. Be dem fylle helt opp mot ekstra betaling :)

Heisann:)

Var ute i helga, er beg i min 10 uke - men har ikke sagt noe ennå.

Blandevann er bra - og alkoholfrie drinker:) Jeg gikk alltid alene til baren og hadde en unnskyldning når noen spurte om jeg skulle ha noe..litt komisk - sitte der gravid og at ingen egentlig skjønte det..er rolig av natur og følte jeg var litt desp akkurat med de drikkevarene i helga.

Lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...