Gå til innhold

Tisselaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere tisselaken i sengen til babyen? Jeg hadde det i begynnelsen, men jeg syntes det ble så klamt for jenta vår. Hun ble jo nesten helt våt på ryggen. Så tok jeg det vekk, og det gikk jo greit. Har aldri tissa så masse at senga har blitt våt (bare pysjen).

Nå har jeg akkurat flytta henne på eget rom i ny seng. Hadde lufta madrassen etter alle kunstens regler og vaska trekket. Og hva tror du skjer? Jo idag morges var senga kliss våt. Så da må jeg vel vaske både trekket og madrassen og kanskje dra frem tisselakenet igjen. Eller er det verdt det? Kanskje jeg heller bare skal vaske madrassen de få gangene det skjer? (hun er 5mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det i begynnelsen ... men hun tisset aldri igjenom så vi tok det bort ...

Skrevet

Har du prøvd et annet bleiemerke? Større størrelse? Pleier å hjelpe, så hun ikke tisser bleia overfull :)

Skrevet

jeg har aldri brukt det på datteren vår..men jeg brukte et selv når jeg var høygravid..tenkte at det var lurt om vannet gikk i sengen... jeg kjøpte et på en sånn barnebutikk (brio tror jeg det var) ..det ble ikke klamt.. men en venninne av meg lå på et fra sparkjøp og det var kjempe klamt syns hun... så det kommer kanskje an på hvor man kjøper dem?

datteren min er 8 mnd og har aldri tisset igjennom bleien... har bæsjet igjennom 2-3 ganger...eller det har kommet oppover ryggen

Skrevet

Vi har kjøpt overmadrass fra DRYkid, den koster jo litt, men er absolutt verdt pengene, frøkna vår er også 5 mnd og har heller aldri tissa seg ut, men det kommer stadig vekk litt gulp ol.

+ at di 2 andre jentene mine begynte først og få fulle bleier om natta da di var rundt 1 år, + at hun ene stadigvekk tok av seg bleia å tissa i senga.

For di vanlige tisselakna er jo helt utrolig klamme som du sier ja.:o)

Var kanskje ikke dette du lurte på, men tenkte bare jeg skulle nevne det.:o)

Skrevet

Bruker det under meg selv så jeg slipper ligge med topp på meg :-)

Skrevet

det har vi aldri brukt til jenta vår. Er vel større problem med gutter har jeg skjønt:)

Skrevet

Det er ikke bleiene som er problemet altså. Vi bruker tøybleier og det pleier å funke fint. Det var bare jeg som ikke hadde lagt i ekstra innlegg fordi jeg tok den på så seint.

Hmm, kanskje det er forskjell på tisselaken ja. Jeg hadde et fra sparkjøp, men jeg vet ikke om det var det jeg brukte.

Kanskje det nesten er like greit å bare vaske madrassen. Kjøpte seng på ikea, så jeg kunne nesten kjøpt en reservemadrass. Tror den billigste typen koster 150 kr eller no..

Lurer på hvor lang tid det tar før madassen tørker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...