Gå til innhold

Gravid for 2.gang, når trenger man mammklær?


kelebek

Anbefalte innlegg

Har hørt at magen blir raskere stor 2.gang man er gravid... Noen som har erfaringer? Jeg er jo bare 4+1, men synes det er ubehagelig med trange bukser allerede...

Mammaklærne jeg har fra sist, passer jo ikke på leeenge, hva bruker man da? Jobber i barnehage. Sist bodde jeg i Tyrkia og gikk bare i lette skjørt og sånn. Her er det jo litt kaldere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gravid for 1. gang, og lurer igrunnen litt på det samme.... Men når begynner magen å vokse og når begynner man å måtte kjøpe mammatøy i 1. graviditet?

 

Har 10 fullgåtte uker bak meg nå, og kjenner kanskje en liten antydning til kul på magen. Men den er borte når jeg ligger på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så individuelt hvordan magen vokser. Jeg er også nysgjerrig på når min kommer denne gangen. I første svangerskap var jeg ca 23 uker før jeg trengte mammaklær. Det tok enda et par uker før folk la merke til det.

Du kan jo bruke løse skjørt nå også, med litt gode tights eller liknende under. Eller litt gode stretchbukser. Prøv deg frem til det som er behagelig og praktisk for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr. 2. Med førstemann fikk jeg ikke mage før i uke 20, men nå fikk jeg en tydelig kul allerede i uke 13! Så fra uke 12-13 av har jeg gått med mammabukse. Og jeg venter samme kjønn, så det har ikke noe med det å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt andre svangerskap og jeg kjøpte mammabukse i går, er 11 uker på vei. Mine vanlige bukser strammet over magen og jeg trengte noe som var mer komfortabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen kom magen i uke 17, er i uke 10 nå og jer har ikke sett snurten av den enda. Men den kom veldig plutselig første gangen.

Har masse fra sist så har noe å starte med hvertfall. Skal nok handle litt etterhvert, er så mye fint til gravide mager nå!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar!

Jeg har jo en del fra sist, men de er jo så store... Har en mamma-jeans som er passe nå da. Forrige gang gikk jeg jo høygravid på vinteren, med termin i mars. Nå blir jeg jo høygravid på sommeren. Gleder meg også til å handle fint mammatøy ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...