Gå til innhold

Dokker som har blitt igangsatt...noen spørsmål... :0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sykehuset igjen i går,pga svangerskapskløe...

Og no skal æ dit mandagsmorgen for å bli undersøkt og vurdert igangsatt.

Så da lure æ på kordan det hele går til...

JM sa at æ blir da og få en stikkpille for å fremkalle rier.

Er det værre med slike rier enn de som kommer av sæ sjøl??

Kan æ fortatt få epidural om æ vil trenge det??

Tar det kortere el lengre tid?

Er det andre ting æ burde være ops på,huske på etc...?

Tror neppe æ får sove i natt... !"Grue" mæ ifall æ blir satt i gang (noe som er veldig sannsynelig)men æ er snart på nippet til å klikke... Etter mnd med bekkensmerta,ødem og no til slutt kløe, er det lite med søvn...Så æ trur nesten det er til det beste...men engstelig...

Håpe noen kan svare som har vært igjenom dette før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd å settes igang med de stikkpillene, men jeg ble satt igang ved induskjon sist, dvs drypp. Tror det er det siste man sikter til at gir en vondere fødsel fordi virkningen kommer hele tiden mens dryppet står på, og det gjør det helt til babyen er ute;) Men jeg skal ikke si at man ikke kan oppleve det med pillene, men tror det bare er med å sette igang, modne, og kroppen ordner liksom opp selv:)

Ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Jeg ble igangsatt sist pga svangerskapsforgiftning. Jeg fødte 37+4.

Måten de satt meg igang på var med modningspille i livmorsmunningen.. Den måtte jeg ligge i sengen med i 2 timer, altså ligge i ro i 2 timer sånn at pillen ikke skulle falle ut. Jeg fikk rier etter 3.5 timer.

Nå har jeg jo ikke prøvd ikke-fremkalte-rier, siden forrige fødsel var min første.. Men jeg må si at jeg var VELDIG fornøyd med fødselen min..

Jeg syns ikke riene var enormt vonde..!! Hadde trodd det skulle være værre,, man hører jo om så mangt..

Ja, man kan få epidural selv om man er satt i gang.. Bare man ikke spør for sent.. Sånn er det uansett,, for etter en viss åpnings-cm setter de ikke epidural.. Jeg klarte meg forøvrig uten noenting som helst..

Jeg tror ikke at igangsetting vil gjøre noen særlig forskjell på fødselslengden... Alle kvinner er forskjellige. Så samme type igangsetting på 2 forskjellige jenter kan gi helt forskjellige fødselsforløp..

Blir spennende for deg nå da,, å se hva som skjer.. Jeg har i alle fall veldig positiv erfaring med å bli satt i gang, så hvis du får det som jeg hadde det så har du ingenting å grue deg til!!!

Klem

32+5

Skrevet

Er det værre med slike rier enn de som kommer av sæ sjøl??

Det kan ta lengre tid. Du kan ha ganske mye rier i begynnelsen som ikke gir så bra effekt og som ikke er vonde.

Kan æ fortatt få epidural om æ vil trenge det??

Ja du kan få epidural. Eg fikk det helt i begynnelsen.

Tar det kortere el lengre tid?

Det tar lengre tid siden du setter fødselen i gang. Eg brukte en dag ekstra :-). Så hele fødselen min varte i to døgn. Det var fordi babyen min ikke var moden og det otk lang tid. Er din moden kan det gå raskere.

Er det andre ting æ burde være ops på,huske på etc...?

Viss du føler at alt går veldig tregt, da tenker eg på om riene er lite effetive, så spørr om de kan ta vannet. Eller om du kan få en modningspille til. Eg fikk bare en. De sa eg trengte ikke fler selv om de fleste må ha 2-3 slike piller.

Skrevet

Ei veninne av meg ble satt i gang 8 dager på overtid, og fra riene starta til babyen var ute tok det kun 5.5 time. Og hun var første gangs... Så for hennes del gikk det fortere, men kanskje det blir litt tøffere fordi du opner deg raskere? Jeg vet ikke, men uansett så kommer det til å kjempe fint!!! :-)

Skrevet

Tusen takk for alle svar jenter:0)

Er så spent og nervøs, så det hjalp med litt positiv erfaring:0)

Må jo igjenom detta uansett!! Enten æ vil eller ikke!

Men da er det nok en slik modningspille som JM snakka om. Så da tar det forhåpentligvis ikke altfor lang tid før det begynne å skje nåkka etter det. At man er i gang i allefall.

Huff, no blei æ så spent! Æ sover lite og dårlig til vanlig, men det spørs om det blir mye søvn i natt! Burde kanskje satse på en middagshvil:0)

Men takk igjen-fikk litt "nytt mot" etter å ha lest svaran dokkers!

Skrevet

Bra at du ble litt oppmuntret..

Jeg skrev til deg litt over her,, og jeg kan jo legge til at for meg tok fødselen 5timer og 15 min fra jeg fikk rier og til hun var født.. Og jeg var førstegangs og ble satt i gang i uke 37+4 så man skulle jo liksom tro at jeg ikke var moden.. Men det gikk som smurt og jeg følte at jeg hadde kontrollen hele veien.... Så jeg har som sagt bare positive erfaringer med å bli satt igang..!!!!

Skrevet

Jeg ble satt i gang med sånn krem som de sprøyter inn i livmurmunningen, rett over termin forrige gang. Etter ett par timer fikk jeg kynnere som gikk over til rier. Problemet hos meg var at riene kom så tett. Mellom 1 - 2 min mellomrom fra de startet som terke kynnere til babyen var ute, så jeg fikk aldri slappet av, og livmora åpnet seg seint. Etter flere timer med tette rier, tok de vannet og da var det bare en times jobbing igjen før ungen var ute. Kremen ble sprøyta inn om formiddagen og ungen var ute kl 21 om kvelden.Du kan få epidural, bår fødselen først er i gang kan du få akkurat de smertestillende du vil ha.

Skrevet

Hei! Jeg ble igangsatt 16 dager på overtid sist. Dvs for fire år siden! Da sprøyta de inn gel. Jeg ble innlagt på morgenen, og fikk to innsprøytinger den dagen. Etter siste innsprøyting gikk det 3-4 timer så var fødselen i gang. Selve fødselen tok 6,5 timer. Helt perfekt spør du meg. Fikk epidural etterhvert og det var som å komme til himmelen ;o) Alt gikk så fint så! Så ikke gruv deg du. Dette går så bra! Har hørt at de nå bruker tabletter i stedet for gel, så det er jo til det bedre da! Lykke til ;o) Dette blir stort ;o)

Skrevet

Takk takk jenter... :0) Får håpe det blir igangsetting da...

Kan ikke gå som dette stort lengre...får ikke sovet, og er så sliten at det kan umulig være bra.Klør hele tia og utslettet bare sprer sæ over hele kroppen!

Skal gi dokker tilbakemelding:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...