knoppi Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har en flaske stående i kjøleskapet fra da jeg var syk for en stund siden (har ikke gått ut på dato). Lurer på om det går an å gi litt av dette til en baby (8 mnd). Han er så tett i brystet og hoster. Har tenkt meg til legen imorgen for sikkerhetsskyld).
knoppi Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 14. januar 2007 Tror nok ikke jeg skal gi cosylan nei. Lært noe nytt idag også...at cosylan inneholdet morfin og leste videre: "Alle opioider virker hostestillende ved å bryte hosterefleksen sentralt. Med unntak av noskapin og muligens folkodin har alle midler i denne gruppen narkotiske egenskaper, som medfører døsighet, depressiv virkning på ventilasjonen, obstipasjon og fare for tilvenning."
børdi Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 ville ikke gitt cosylan til en så liten baby,, Den skal helst ikke gies før 2 år,, Det er morfin i den.. Men vanlig solvipect kan du faktisk gi i følge flasken.. Ville heller prøvd å kjøpe bisolvon dråper og gitt jeg,, det er slimløsende og hjelper de å hoste opp slimet..Gi da ca 15 dråper ca 3 ganger om dagen, fikk jeg beskjed om av legen. Men tur til legen er ikke dumt nei... God bedring til minsten
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Må for alt i verden IKKE gi barnet ditt Cosylan!!!! Dette er som sagt morfin og bare små mengder å dope ned barnet ditt totalt. Kjenner en dame som fikk dette til sin 1 år gamle jente(av en vikar-lege), og hun ble så neddopet at dem var redd for at hun ikke skulle klare seg. Barn skal ha Efedrin!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå