Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en flaske stående i kjøleskapet fra da jeg var syk for en stund siden (har ikke gått ut på dato). Lurer på om det går an å gi litt av dette til en baby (8 mnd). Han er så tett i brystet og hoster. Har tenkt meg til legen imorgen for sikkerhetsskyld).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke jeg skal gi cosylan nei. Lært noe nytt idag også...at cosylan inneholdet morfin og leste videre:

"Alle opioider virker hostestillende ved å bryte hosterefleksen sentralt. Med unntak av noskapin og muligens folkodin har alle midler i denne gruppen narkotiske egenskaper, som medfører døsighet, depressiv virkning på ventilasjonen, obstipasjon og fare for tilvenning."

Skrevet

ville ikke gitt cosylan til en så liten baby,,

Den skal helst ikke gies før 2 år,,

Det er morfin i den..

Men vanlig solvipect kan du faktisk gi i følge flasken..

Ville heller prøvd å kjøpe bisolvon dråper og gitt jeg,, det er slimløsende og hjelper de å hoste opp slimet..Gi da ca 15 dråper ca 3 ganger om dagen, fikk jeg beskjed om av legen.

Men tur til legen er ikke dumt nei...

God bedring til minsten

Skrevet

Må for alt i verden IKKE gi barnet ditt Cosylan!!!! Dette er som sagt morfin og bare små mengder å dope ned barnet ditt totalt. Kjenner en dame som fikk dette til sin 1 år gamle jente(av en vikar-lege), og hun ble så neddopet at dem var redd for at hun ikke skulle klare seg. Barn skal ha Efedrin!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...