Storebror & Lillebror Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Hva er deres erfaring? Går det greit å legge babyen over i egen seng i ammemadrassen (om babyen ikke ville sove alene før)? Skulle gjerne hatt noen tips for å få lillegull til å sove i egen seng, og lurer på om det har noe for seg å investere i en ammemadrass?
BizziBee Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Vi hadde ammemeadrass til vår datter, men det hindret ikke samsoving. Vi hadde store problemer med søvnen også, og den hjalp meg veldig de 2 første månedene. Da kunne jeg ligge i sengen og amme, og når hun sovnet var det bare å stenge "fuglekassen". Vi lot henne ligge der, og i stedet flyttet min mann på sofaen en periode. Det var fullt mulig å løfte henne over i egen seng, men for oss fungerte det best at hun sov i vår. Konklusjon? Tja, hjalp første månedene. Nå bruker vi den til overmadrass i sengen hennes (fungerer som tisselaken). Koster 700-800 om jeg ikke tar feil, men det var verdt det for oss. Hjalp derimot ikke i forhold til å sove i engen seng. Det som er viktig, er at det ikke blir en falsk trygghet om h*n sover hos dere. Kantene er bøyelige, så man skal være litt obs. Kan legge til at hun nå både sover i egen seng og på eget rom. Det har hun gjort siden hun var ca 5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Ser det er noen som selger en ammemadrass som kun er brukt 2 netter inne på QXL, kan jo sikkert spare penger på og evt kjøpe der, vis du bestemmer deg for å kjøpe da. For di er jo ikke akkurat rimelige da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå