Gå til innhold

Testet på nytt for å se om hcg hadde økt...


Gjest

Anbefalte innlegg

og det må den ha gjort da den "gamle" ikke digitale CB fikk et raskt knall blått resultat. Onsdag testet jeg 2 ganger med CB digital og der kom det raskt opp at jeg var gravid under 30 sekunder. Men den gamle var og positiv men ikke knall blå, litt svakere enn den som gikk på tvers. Tok jo blodprøve onsdag da jeg var 13 DPO og fikk svar torsdag at hcg var 74, mn de på KK på Riksen kunne jo kke si noe mer da de ikke visste hvor langt jeg var på vei. Men det tror jeg vi har funnet ut av nå med hjelp av gode gamle travere og hvg nivå lister og sett litt på syklusen. Så 4+3 i dag søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Jeg er selv 4+1 (tror jeg, ifølge babyverden er jeg det)

Jeg også er litt stresset rundt dette med hcg. Hadde en sa i uke 6 i okt. i fjor. Da fikk jeg svake tester i 2 uker...

Testet svakt positivt med billig strimmel 11 dpo, dobbelt så sterkt 13 dpo. Svakt med quick response 13 dpo. Knall blått kryss med clearblue etter få sekunder 14 dpo. Og til sist i dag, sterkere, men fortsatt litt svakt med quick response. Har jo hørt at clearblue er den beste og der var det jo ikke tvil liksom, men likte ikke at qr var litt svak. Hva tror du? Er inne på tanken med blodprøve, men testene har jo blitt sterkere, det ble de ikke sist...

Lykke til videre da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer litt på hva man skal si for å få testet hcg nivået hos legen.. jeg var der og bestilte time i uka som va.. ho spurte da om jeg vist hvorlangt jeg var på vei.. tja.. kanskje i uke 4 sa jeg.. har du fått mange positive tester.. ja 2 sa jeg..

men da setter jeg deg opp på time i uke 8, til ordinær svangerskapstime.. hmmm... men nå lurer jeg på om det er noe der inne.. jeg kjenner meg liksom ikke gravid.. kunne ha tenkt meg å målt hcg nivået sånn at man vet om det stiger... men testene jeg har tatt.. billig strips de har blitt litt og litt sterkere etter jeg testet positivt på mandag.. jeg er nå 5+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet med de stripsene da jeg var gravid sist. De ble ikke sterkere og det endte i sa. Så du har all grunn til å slappe av, sterkere tester betyr jo at hcg nivået stiger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte jo Riksen jeg, den dagen jeg fikk positiv test å spurte om å få en blodprøve, det fikk jeg der, men ikke fler de mente jeg måtte ta kontakt med mitt eget legekontor. Jeg vet flere her gjennom de siste årene som har hatt problemer på sitt legekontor men og ta hcg av blodet, mens andre har fått det. For å få stadfestet graviditet på legekonoret bruker de noe CB eller lignende som krever mer hcg mengde enn de billig testene. på www.pernille.info kan en lese mer om tester og hcg-nivåer. Men har en råd kan en alltid finne en privat lege, de er alltid villigere til at vi skal føle oss tryggere. For min del tror jeg jeg nå legger tanklene om hcg på hylla og gleder meg over graviditeten og tenker positive tanker og visualiserer (ser for deg i ditt indre) at babyen blir stekere for hver dag du går rundt med en gravid mage og at et friskt og velskapt barn. Det er viktig å ikke bekymre seg og tenke negativt, du trekkes mot det en tenker. Det lærte jeg da jeg var alvorlig syk, da tenkte jeg positivt....og bare mer og mer positivt skjer i mitt liv fordi jeg kke går rundt å bekymrer meg og spinner rundt tanker som fort kan bli negative. Om dere ringer legekonoret spør heller om legen kan ringe deg opp igjen, og legg på litt - da er min efraringer at en får tatt en blodprøve, får time etc, legesekretærene er der for å sile folk...dette er kanskje ikke viktig for dem men for deg og som regel tenker legen anderledes. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Dette høres bra ut!

 

Jeg kjenner igjen nicket ditt fra Ass. befruktning og Gravide slitere.

Det var så godt å lese hvordan du tenker, at du visualiserer så fint om barnet ditt. Det gjør jeg også. Jeg vet også at man trekkes mot det man tenker, så det er utrolig viktig å tenke positivt!

 

I hvertfall tusen takk for dine ord og lykke til videre!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott med sånne tanker!

Jeg har slått meg til ro nå og funnet ut at jeg ikke trenger de blodprøvene.

Skal heller prøve å nyte fra dag til dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik at strimlene kan brukes tidligere enn andre???jeg brukte strimmel for 1,5 uker siden, den var da veldig svak bkå!igår var QR sin test knall blå med en gang!er sånn i tvil om jeg er så langt på vei som jeg tror, eller om strimmelen bare testet veldig tidlig!har hatt veldig uregelmessig mens....derfor vanskelig å vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...