Gå til innhold

Angående sitting i bilstol...


Tess30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke helt sikker. Vet at hvis man skal på lengre turer anbefales det å stoppe hver 2-3 time for en pause.. Når de er rundt 4 mnd vil jeg tro de kan sitte mye lengre. Da kan de jo sitte på fanget også..

Tror de hadde noe om dette på VG eller dagbladet for en stund siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest et sted at helt nyfødte ikke skal sitte i bilstolen lenger enn 20-30min av gangen. Kjører man lenger, bør man ta pause og ta babyen ut av stolen slik at den får strukket ut ryggen. Det er pga at det å sitte i bilstol er belastende for ryggen at det ikke er anbefalt at de sitter for lenge av gangen.

 

Etterhvert som babyen blir eldre og sterkere, forlenges jo tiden de kan sitte i bilstolen.

 

Kanskje du skulle prøve å høre med Trygg Trafikk hva de sier om hvor lenge babyene kan sitte i bilstolene?

 

Vår lille gutt er bare 12 dager gammel, og vi kjørte i familiebesøk i går (1 times kjøring hver vei). Vi stoppet halvveis for å ta han ut, men med tanke på at det nesten var storm i kastene, droppet vi det. Det så ikke ut til at han led noe betydelig, og vi var på besøk i 6 timer før han ble satt i stolen igjen.

 

Tror ikke det er noe fasitsvar på dette, mye vil nok avhenge av hvor "sterk" og stor babyen er blitt.

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...