Gå til innhold

Gruer meg så forferdlig..

Mitzy

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg her og bare venter på at det skal bli søndag kl.09.30... Gruer meg så det gjør vondt...:( Skal på sykehuset for jeg har hatt MA.Da skal jeg ha 1. tabletten og 2 dager senere siste 4 tablettene. Tenk om det gjør vondt..Blør ukesvis..Dette blir en h....uke...Måtte bare få det ut..Grusomt og bare gå å vente.

Fortsetter under...

Trist å lese at du må igjennom dette....

Jeg hadde en medisinsk abort etter en ma i sommer. Jeg tok alle pillene på en gang. Etter ca 10 timer begynte jeg å blø. Det var som en kjempekrafig menstruasjon. Dette var på natten og jeg var redd jeg skulle blø i senga, så det var noen turer på do. Det var vondt i magen, så de smertestillende jeg hadde fått var riktig gode å ha. Det var over om morgenen.. 2 dager senere var jeg på UL og alt var ikke ute. Jeg kom inn fastende i tilfelle jeg skulle ha en utskrapning, noe jeg fikk med en gang. Jeg var redd for narkosen. Da det hele var overstått var jeg lettet. Narkosen var slett ikke ille. Da jeg våknet sov jeg så godt! senga var god og dyna var god og puta var god. Jeg hadde ikke noe vondt og blødde ingenting! Vi var sammen med venner den dagen og ingen kunne se på meg hva jeg hadde vært igjennom... Jeg har nettopp hatt en ny ma... Nå bad jeg om utskrapning med det samme, orket ikke den blodturen en gang til.. Ville ha det overstått med en gang. denne gangen blødde jeg i 14 dager, som siste dagen på mensen.

De sier det gjør mindre vondt hvis du ikke er langt på vei. Jeg var i uke 11 begge gangene..

Ønsker deg lykke til, og det går "bra"...

klemmer fra

Da er vi i samme båt... Jeg var på ultralyd på fredag i slutten av uke 11. Hadde alle svangerskapssymptomer og ante fred og ingen fare. Hadde bare lyst til å se at alt var i orden... Det viste seg at fosteret hadde sluttet å vokse rundt uke 8/9. Føler meg skikkelig lurt! Hvorfor kan ikke bare kroppen skjønne hva som skjer å få det ut? Typisk når man har begynt å fortelle det... Jeg var på sykehuset i går og fikk den første pilla og skal tilbake igjen på mandag så det blir jo dagen før deg. Kan ikke si jeg gleder meg, men skal bli godt å få det ut og bli kvitt kvalmen etterhvert... Jeg fikk valget mellom operasjon og medisiner, men synes det var veldig vanskelig å ta det valget så da anbefalte legen medisiner... Lykke til!

Ja, det er vi jo. Uff, nå som jeg er i samme situasjon som deg så vet jo hvordan det føles. Hvis der en noen trøst. Jeg syns også det var vansklig og velge. Har aldri abortert før på noen måte som jeg vet om. Og det hadde jeg nok merket ville jeg tro. Nei, ting er urettferdig her i verden. Begynte faktisk og glede meg skikklig. Men etterhvert begynte jeg og ane at noe ikke stemte så da reiste jeg til legen og krevde UL. Joda, spiren hadde sluttet og vokse 8/9 uker på meg også:(

Skal du prøve igjen med det første?

Først ville jeg ikke ha tanken på det, men nå er jeg fast bestemt å ikke gi opp. Som legen min sa: Det er som og kaste en terning. Får man 1 eller 2 ender det i abort. 3,4,5 eller 6 da sitter den. Da skal jeg gå hjem og kaste terninger jeg da:)

Annonse

Hei..

Hadde sjøl ma 3.januar,13 uker på vei. Vet ikke hvor lene det hadde vært dødt, emn tipper en ukes tid. Var på ul når jeg var 8+4, så jeg vet at det da var liv.

Jeg ble innlagt på sykehuset med det samme, men hos meg satt de modningspiller med 3timers mellomrom. Jeg hadde rier, men fikk veldig mye smertestillende, så det kjente jeg ikke. Hadde jeg vondt, så satte de bare mer!!! Ettersom jeg skjønte fikk du piller i går, og skal inn igjen i morra og få flere da.. Skal du væra på sykehuset helt til det kommer ut da??

Det er en spesiell følelse å kjenne at det kommer, vet ikke åssen det er for deg, for ditt foster er nok litt mindre enn det mitt var da. Ang blødning så er det veldig ingividuelt. Jeg blør litt enda. Men det er veldig opp og ned. Noen dager kommer det nesten ikke no i det heletatt..

Lykke til!!! Det er en tøff greie, men det blir bedre etterhvert!! Jeg har nå mista to, og trodde aldri jeg kom til å greie å væra der jeg er nå, når jeg mista nå. Bare gråt og hadde det helt for j... Men nå tenker jeg at vi skal jo en gang få det til vi også!! Å det er jo egentlig en ganske stor sjans for at det var no galt med det lille nurket vårt. Å da tenker jeg at det var godt at det slapp nå, ikke ble født å levde i ett par uker med store smerter og problemer..... Det er i allefall sånn jeg tenker.

MASSE LYKKE TIL!!!

KLEM....

Jeg var på sykehuset på søndag og fikk svelget en tablett som skulle hemme hcg i kroppen om jeg ikke tar feil. og så skal jeg dit imorra og få 4 piller i skjeden. regner med at det blir som deg og ikke alle på en gang..

Typen min skule ta seg fri fra jobben imorra og være på sykehuset..Det er godt og ha noen der. Var vondt og gå etter UL alene da jeg fikk nyheten. Ingen og få trøst av.

Jeg skal være der og få ett rom til det verste er over.Vet ikke hvor lenge men sikkert ikke så mange timer vil jeg tro. Til nå har jeg ingen smerter eller blødning. Men er glad når tirsdagen er over..

Hei.. Så bar at det går bra med deg, etter forholdene.. Det er tøft, jeg veit.. Men det er godt å ha noen å støtte seg til.. Kæll'n min var også med, han var ikke der da det kom, det orka han ikke. Men jeg hadde en helt fantastisk jm som var der. Orka ikke å se fostert når det kom, så det slapp jeg. Var veldig flinke sånn. Prata masse med døm. Var virkelig til hjelp!! Syns det er rart at de ikke bare satt det igang på deg når de oppdaga det jeg.. Men det er vel litt forskjellige praksiser..

Masse lykke til!!! Tenker på deg!!

Klem

Håper dagen imorgen går fort for deg. Bra du har samboeren hos deg. Jeg hadde en MA i november, fikk heldigvis utskrapingen samme dag det ble oppdaget på ultralyd. Jeg valgte å ikke ha samboeren min der før det var overstått, og det var tøft. Angret underveis, det er best å ha en til å støtte seg der. Lykke til!! Føler med deg.

Annonse

Blir jo litt sent med tilbakemelding nå, men hadde ikke overskudd til å sette meg ved pcen i går kveld... Endelig godt at det nå er over, og det er det vel nesten for deg også. Synes det var ganske tøft i går, fikk 3 stikkpiller 0930 og lå først 1 time uten å merke noe. Begynte å få vondt i magen etter ca. 1 1/2 time, men gikk fortsatt greit. Var faktisk verst å ligge stille og bedre å bevege seg. Rundt 1230 følte jeg at jeg var i fødsel frem til klokka 14. Voldsomme magesmerter og hverken ibux eller pinex forte hjalp. Etter en god stund på do hvor jeg bare prøvde å presse ut det som var slapp det plutselig taket, livmoren tømte seg og smerten var over der og da. Føler nesten at jeg har hatt en fødsel til selv om jeg er veldig glad for å slippe smertene jeg hadde etter forrige gang. Bortsett fra at jeg var sliten i går kveld er all smerte borte og kvalmen har også gitt seg! Får se på det positive! Var faktisk på sykehuset frem til klokken 16. Blødde ganske kraftig så de ville se det litt ann. Men blødningen har heldigvis avtatt og minner mer om første dags mens så det overlever jeg vel selv om jeg hadde sett fram til 9 måneder uten... Håper det har gått bra med deg i dag! Jeg hadde også med meg mannen min og er veldig glad for det!

Jeg skjønner deg VELDIG godt. Idag har det vært ett smerteh..... uten like. Hadde aldri innbillt meg at det skulle gjøre vondt. Fikk parlagin forte og ibux to ganger. Men siste gangen kastet jeg opp. Ble så dårlig at jeg måtte ha intravenøst og smertestillende via blodåren. Ventet fra 09.00 til 15.00 før det kom noe blod. Men tror ikke det er kommet ut noen klumper. Måtte egentlig ligge inne til imorgen men slapp tilslutt så lenge det kom litt blod. Neste gang skal jeg ha utskraping(håper det ikkeblir noen neste gang da) Må vel antaglig ha det nå og. Får se på etterkontrollen om hvordan det er..Guda meg, er helt ør i hodet jeg.. Godt og vite at du er på beina igjen. Tenkt masse på deg og håpet du ikke hadde det altfor vondt. Ja, godt at samboeren var med oss:)

Når skal du på etterkontroll? Jeg spurte om det var noe sånt, men fikk beskjed om at det ikke var vanlig... Hadde jo vært greit å få en kontroll på at alt har kommet ut og er tilbake til det normale! Jeg skulle bare ta kontakt dersom jeg fikk smerter eller ble dårlig med feber o.l. Så du er hjemme igjen nå da? Hvordan er det med smertene nå da? Jeg trodde heller ikke det skulle være så ille. Det er ille når man har så store smerter at man blir kvalm og må kaste opp! Hvis det skulle bli en neste gang(bank i bordet!) så vet jeg ikke om jeg klarer dette en gang til og da er det nok fristene og bare få det vekk med narkose med en gang! Hvis det blir som med meg så kan du i alle fall se frem til at når først alt har kommet ut så er det som å vri på en bryter og smerten er borte. Håper det er over snart! Jeg synes i alle fall jeg kom meg fort tatt i betraktning av hvor ille det var når det holdt på! God bedring!!

Jeg skal på etterkontroll om 2 uker. Er vanlig med 3 uker men han ville ha meg inn om 2 da. Rart at de sa det ikke var vanlig. For min lege sa det var det! Så forskjellig legene er da. Skulle tro at de har gått samme skole på en måte. Min lege var bare fantastisk. Så det hjalp masse. Nå blør jeg som en gris. Men smertene er ikke så store. Bare litt men er helt ubetydlig etter slik som det var tidligere idag. Godt og høre at du har det bedre. Jeg syns det har vært synd på oss. Håper alt kommer ut og at jeg slipper utskrapning da. Håper også at bøldingen har gitt seg til helga for da skal jeg til sørlandet og se på valp og på utstilling med hunden vi har fra før. Det tar seg ikke helt ut og bruke "bleie" da, hehe.

Hehe, nei det er ikke alltid bleier passer like bra... Vi hadde egentlig bestilt oss spa og hotell til helgen. Tenkte å feire fullgåtte 12 uker, men den gang ei... Har flyttet det til første helgen i februar så da håper jeg alt er over så vi kan bade og kose oss! Vi får bare kose oss med andre ting fremover. Ettermiddagen her har gått til salg av leiligheten vår og vi fikk solgt den til 280 000 over takst så gjett om vi er fornøyde! Har heldigvis ikke uflaks overalt! Lykke til med utstilling og valpetitt da! Det blir vel kanskje en annen liten baby i første omgang da!

Åh, spa. Det var jeg på da jeg ennå var gravid. Men fikk ikke lov til noe av typen for han var redd for babyen. Fikk bade da, men ikke ta sklie og sånt.ansikt behandling og slikt da Hehe, jaja, ble litt sur men da vet jeg hvor ønsket den var. Ja, tror det blir en valpebaby i 1.omgang, men så fort det går ann så prøver vi. Men jeg har tid og hjerterom til flere jeg:) Gratulerer med bra hussalg. Skal dere flytte? Større leilighet?

Nei, det er ikke noe gøy! Ble også tatt litt på senga når det plutselig slapp taket og bare "fosset" ned i do. Synes det var bra at det skjedde på sykehuset, men så lang tid som det har tatt for deg så skjønner jeg at du ville dra hjem! Rart at det kan ta så forskjellig tid!. Men det er kanskje litt som fødsler, veldig individuelt hvor lang tid kroppen bruker på det også. Vi har kjøpt oss et rekkehus over tre plan så vi kommer til å få bra med plass. Vi får bruke det andre barnerommet til kontor i første omgang da:( Overtar 1. mars og det er jo greit hvis jeg kan være med og pusse opp litt. Mannen min måtte ta hele oppussingen av stua før jul alene fordi jeg var gravid... Er veldig glad for at jeg ikke hjalp til for da hadde jeg sikkert hatt litt skyldfølelse og lurt på om det var årsaken selv om det sikkert var noe mer alvorlig feil med fosteret enn som så... Får satse på at smertene gir seg helt nå som det har kommet ut da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...