Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #1 Del Skrevet 13. januar 2007 Nå vet jeg at jeg er på feil plass for spørsmålene mine men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Jeg sitter hjemme alene sambo på jobb og min sønn sover trygt. Egentlig burde jeg slappe av og kose meg men hjertet mitt er fylt av frykt for min mamma. Min mor er gift med en til vanlig så snill man, men som så mange andre så har han problemer. Hans problemer og demoner er "kong alkohol". Når han drikker så blir han en helt annen man, han virker rett og slett skisofren. Jeg kan vell legge ut i det vide og det brede om alt han sier og foretar seg når han har drokket og stort sett ingenting er positivt. Men det verste er såklart at han har et temperament og sinne som er farlig for dem som er rundt seg. Han har vært voldelig flere ganger. Ikke mot min mor men mot meg blandt annet. Min mor tok meg ut av situasjonen for mange år siden men hun sitter igjen "i møkka" selv. I mange år har jeg ønsket at hun skal komme seg vekk, men rart som det sikkert høres ut for deg som leser så har jeg nesten vært glad for at det ikke har skjed. For jeg gremmes over hva som kan skje min mor når hun tar steget vekk. I dag fortalte hun meg at hun endelig skal ta steget vekk fra mannan... Den første tanken som slår meg er "ÅNEI!" Mange kvelder så har jeg ligget våken å vært redd for min mor men nå tar det helt av inni meg... Jeg er så redd for henne. Høres sikkert morbid ut, men jeg vil ikke miste henne!!! Jeg håp på det beste men frykter det verste. Forventer ikke at noen egentlig skal kunne gi meg råd eller hjelp, jeg måtte bare få tømt meg litt. Men hvis noen av dere har telefonner til gode hjelpeapparater for slike situasjoner så mottas de med glede. Har noen av dere eller kjenner dere noen med voldsalarm foreksempel? Uff, jeg gåter og har det så vondt nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7776185-desember-jeg-er-s%C3%A5-redd-for-min-mamma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #2 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei på deg Skjønner du har det vondt. Men vet ikke helt om jeg skjønte problemstillingen. Er du redd mannen skal skade din mor hvis hun bryter ut av forholdet? Voldsalarm fås hos politiet, tror jeg. Men dere kan kjøpe pepper-spray på nettet. Søk etter pepper-spray på nettet, så kommer det nok opp. Har hun/du vært i kontakt med politiet om dette før? Har de noen hendelser inne, så er det sikkert lettere å få beskyttelse. Finn ut om det er krisesenter i nærheten, slik at dere har telefonnummeret hvis det skulle bli nødvendig. Har ikke så mange råd å gi deg, men sender deg en stor trøsteklem. Håper det ordner seg for din mor. Tror nok til syvende og sist dere kommer til å få det bedre når hun er kvitt han. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7776185-desember-jeg-er-s%C3%A5-redd-for-min-mamma/#findComment-7776875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #3 Del Skrevet 14. januar 2007 Det viktigste er å støtte henne uansett hva hun måtte velge. Skjønner du er redd for henne, det er så lite man får gjort hvis ikke han er villig til å ta imot hjelp for problemet sitt. Du kan jo ringe anonyme alkoholikere, der har de flinke folk som du kan snakke med og som har vært i samme situasjon. Håper moren din finner ut av det, er så vondt å ikke kunne hjelpe. Til syvende og sist er det hennes valg. Er du redd for at han skal skade henne hvis hun drar? Krisesenteret i byen du bor i kan hjelpe henne i forhold til hvordan hun skal gå fram hvis hun bestgemmer seg for å dra. Der jobber det medmennesker som har opplevd det samme. Lykke til, håper det ordner seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7776185-desember-jeg-er-s%C3%A5-redd-for-min-mamma/#findComment-7782196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå