Gå til innhold

Kommer til dere jeg, noen som har lignende erfaringer...?


Miraculix

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på hva gyn sa til meg etter at jeg var på innvendig ul hos han (snart seksmnd siden..) . Da sa han til meg at jeg var mest fruktbar uka etter tr. (!!!!!) Var ikke så veeldig prøver på den tiden, brukte ikke prev. og håpet jo at noe skulle skje, men tenkte ikke så veldig mye mer over det.

 

Men nå lurer jeg jo... Kunne han ha sett det "oppi der" på en måte?? Eller..?? Syntes liksom det er veldig rar komentar nå da, som jeg bare har hatt fokus på 14 dager før tr liksom. Skal sies at jeg aldri har funnet el - men har jo ikke lett så veldig lenge heller da....!

 

Noen som har lignende erfaringer..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Etter boka har de fleste el 14 dager etter mens" .. Men dette stemmer lite.

Jeg har f.eks el 19 dager etter mens mens du har den uka etter mens....

Og han ser det på innvendig ul ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh, fy f.... da har jeg bomma hele tiden jeg da...... Tror jeg må bestille ny time jeg å be han sjekke etter enda engang... Har hørt at det kan være noe med alder....? Yngre og eldre kan ha anderledes el.

 

Så hvis det er sånn da, at jeg har el uka etter tr; vil det si at jeg kan få pos test tidligere nn forventet mens jeg da...? Siden det tar ca en uke før spira fester seg...? Unnskyld at jeg spør aå mye assa, men det er helt sinnsykt rart for meg dette her. Har fulgt "boka" hele tiden jeg vetu, men det har jo aldri klaffet for meg :-( Bare uplanlagt når det passet innmari dårlig, og da tenkte jeg ikke noe særlig over når eller el eller noe... Og nå vil jeg jo kun ha barn igjen... (etter en ma - føler meg som en mor alt jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha sex hver 2 dag så er du sikker på å ikke "misse" på el.

Men siden han sa du var mest fruktbar uka etter mens så har du tidlig el, men trenger nødvendigvis ikke teste pos før tida..

Du får bare kose masse med mannen, så kommer spiren fortere enn du vet.

Litt solvipect(slimløsende hostesaft) skader heller ikke(funka iallefall på meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får prøve på det.. Har en mann som jobber konstant så sex annenhver dag er utelukket, han er rett og slett for sliten. Men denne gangen får jeg sjekke el nå denne uka (ferdig med tr idag:-) Sist gang jeg var gravid gikk jeg til og med på pilla så tror ikke jeg skal ha fruktbarhetsprob heller... Derfor jeg syntes det er rart at det tar så lang tid... (1,5år) Er så beskymra, redd for at det aldri skal gå for meg igjen, åååhh, sorry syting, dårlig dag :-(

 

Hehe, tester denne uka jeg, så blåser jeg i de andre dagene. Fant jo aldri el da alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ganske stabil - 30-32 dager - så er jo ganske lang da. Skjønner ikke hvordan egget kan være klart rett etter tr jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tautgangspunkt i 30 dag og tell 14 dager bakover vis det er syklusen, så plusser du på 2-3 dager mer for å begynne å teste da. Du har alltid el 14 dager før du får mensen, hvis du ikke vet at du har en kort lutefase. El testen slår jo ut 2 dager før el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid to ganger, uka etter mensen.

Har regnet ut at dette er 10 dager etter mensens første dag.Men dette er kanskje forskjellig fra person til person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...