Gå til innhold

Hva mener dere med en teskje?


mammasgojente

Anbefalte innlegg

Jeg leser at alle henviser til hvor mange teskjeer med mat knøttet spiser og så lurer jeg på hva som ligger i det? jeg bruker avent skjeer... De er jo litt mindre og i hver munnfull går det kanskje med 1/3 av skjeen og noe kommer ut igjen...

 

Teller dere en avent skje som en teskje eller "regner" dere det om?? Eller regner dere hvor mange skjeer dere laget grøt av opprinnelig? Men de spiser vel ikke opp alt i begynnelsen??

 

Er litt forvirra jeg tydeligvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg skriver en teskje så mener jeg en teskje med ferdig mat...

Det er vel noe som heter barneskje, det er kanskje den størrelsen en Avent-skje har?! Eller er barneskje forresten en størrelse mellom teskje og spiseskje det, tro?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tatt en vanlig teskje grøtpulver og passe med melk da han begynte. Nå er jeg oppe i 100ml mme og passe med grøt. Lettere å røre ut med væske først og så blande i grøtpulveret. Når jeg mater bruker jeg også aventskjeer. I begynnelsen ble sikkert det 2-3 slike skjeer i en teskjed grøtpulver.

En barneskje er hakket større enn teskje og hakket mindre enn spiseskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm...ja si det. Min spiser vanlige ts og det blir som regel 1/3 ts per gang i munnen, men til sammen kanskje 5 hele per måltid. Det tilsvarer ca 1dl vann og pulver til det blir passe :) Har tatt 2 mnd å komme så langt da ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...