Gå til innhold

Hvor ofte bør de bæsje når man har begynt med fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig var det slutt på bæsjebleiene, gitt! Lillesnupp har ikke bæsjet siden onsdag, og mamma'n begynner å bli litt bekymret. Virekr ikke som om hun plages av det, men det er kanskje på tide snart?

Mye rart man lurer på på en lørdagskveld når man er hjemme alene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja, alene og alene, fru Blom. Bikkje, barn og svigers ved siden av teller tydeligvis ikke.. ;)

Skrevet

bør bæsje en gang om dagen... ta en t-skje med olje(raps/oliven) i grøten..d hjalp her i vertfall;)

Skrevet

Jeg lurer egentlig på det samme. Nå er snuppa her 8 mnd, men hun bæsjer ikke mer enn tredje hver dag. Hun er hard i magen også, da.

Skrevet

Uff, SÅ ofte?! Da begynner det virkelig å haste! Har gitt henne to teskjeer med sviskesaft i dag, men det er kanskje for lite? Ka gjer eg no då??

Skrevet

sviskesaft prøvde vi å...lot han til og med bare få drikke rett fra den flaska( satte på flaskesmokk) men det hjalp nå ikke i det hele tatt... hehe...

prøvde også malt,men ingen nytte det heller...så olje er nok tingen ja;)

Skrevet

tassen her bæsjer annenhver dag (7,5mndr) da ofte 2ganger den dage han bæsjer...

Her hjelper sviske saft mye! Ga han ca 1ss 2ganger dagen.. skal si det ble fart på saker og ting da...

Skrevet

Hei,

bare et lite tips... Jeg la jenta ned på et mykt håndkle på varmekablene på badet og så maserte jeg magen... høyre hånd lager en helsirkel som starter i skrittet og følger klokken, etterfulgt av en halsirkel som starter oppe og går mot klokken og ender i skrittet... Et par ganger og så kom det ut mens hun lå det... Verdt et forsøk i allefall... Jeg brukte en vanlig bodylotion til å massere..

Skrevet

Alle tips mottas med takk. Skal forsøkes i morgen :)

Skrevet

Jenta vår har også litt hard bæsj etter at hun begynte med fast føde. Men hun får den ut, med mye strev og stønning :-)

Jeg må være nøye med å gi henne mye vann. Ha alltid ei flaske eller drikkekopp med friskt vann. Det forebygger hard mage. Ellers så gir jeg sviskesaft, men den trenger et døgn på å løse opp hos jenta mi. Blir det for ille så kan du jo prøve lactulose også, men rådfør deg med de på apoteket før du gir det. Kan funke litt vel godt skjønner du.....

Skrevet

Får ikke i henne vann, for hun tar ikke flaske eller kopp. Ammer fremdeles mye, og det hun får ved siden av er ca 1/2 porsjon grønnsaksmos og 1/4 porsjon maisgrøt blandet med mm. Hvor mye sviskesaft gir du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...