Jerry 82 Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Hvor mye tran ca skal 6 mnd. ha? Gir med avent skjeer, gir ca 2 stk, er dette for mye eller for lite?
mammasgojente Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Jeg gir en full ts så det er vel ca det samme som du gir... Og hun er 6mnd hun også... Hun elsker tran
Fjusa Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 En baby på 6 mnd skal ha 5 ml tran. 2 skjeer er absolutt ikke for mye, kanskje heller for lite. Jeg gir i engangssprøyter, da får jeg nøyaktig mål også.
Jerry 82 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2007 Oki! Takk for svar Vil gi akkurat det de skal ha så de får i seg mest mulig av de sunne fettsyrene. Smart med engangssprøyter! bruker du de å sprøyte inn i munnen? kanskje de blir litt mindre søl da! Må prøve
Jerry 82 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2007 Forresten.. når skal jeg begynne å gi mer enn 5 ml?
Fjusa Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Ja, jeg sprøyter litt langt inn i munnen. Jeg begynte med sprøytene for å slippe sølet. Orker ikke lukta, he he... Snuppa her elsker tran! Jeg tror egentlig ikke man skal gi mer enn 5 ml. Jeg tror det er nok, også for oss voksne. Men dette er jeg ikke sikker på. Forresten ang. sprøyter. Du får kjøpt sprøyter som tar 5 ml. Jeg synes de blir litt for tykke å ha inn i munnen på babyen, så jeg bruker heller to sprøyter som tar 2,5 ml. Bare et tips.
mammasgojente Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Hei igjen, jeg tok og målte her.. 5 ml er akkurat en helt full ts... Jeg prøvde å bruke sprøyte men så fikk hun det i vranghalsen og fikk panikk og hostet og frøste tran overalt (jeg gjorde det sikkert ikke riktig), så hun tar my heller en ts...
Jerry 82 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2007 Takk igjen Gutten her er ikke overbegeistret for tran, men godtar den så lenge den er lunken. Jeg målte jeg også, 5 ml er litt mer en to avent skjeer, så jeg skal bruke sprøyta når jeg måler opp ihvertfall så han ikke får for lite!
Herkules Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 en "standard " teskje er 5ml, men de vi har iskuffene kan jo variere fra dette. gir 2 små skjeer her jeg da kan blandes i litt grøt når de begynner med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå