Gå til innhold

low carb kosthold, noen som kan hjelpe meg? :) (sam som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har gåt tpå low carb men ikke så ekstrem.

Hva skal man spise uten gjær, karbbohydrater og melk?

Det jeg gjorde var å erstatte pasta med fullkornpasta

mel i stor grad med fullkorn mel

unngå sukker så godt som mulig

vanlig ris ble erstattet av naturris elelr basmatiris.

Poteter spiste jeg, men sørget for å bruke litt salt i vannet da jeg kokte dem og spiste mat som innehold fett, slik senker man den glykemiske indeksen til potetene.

Jeg gikk kjappt ned i vekt og oppnådde en metthetsfølelse somh odlt og ikke søtsug.

Går du på metformin?

Heisann. jeg har pcos og går på lav-karbo-diett. Jeg går kanskje på en av de litt mer ekstreme, men det går kjempefint så langt :)

Jeg har hatt 3 doble pergokurer uten å ha blitt gravid, så nå har jeg lagt om kostholdet for å se om det kan hjelpe + gå ned noen kg.

Er du overvektig? Den kuren jeg går på er kun for de som vil ta av 10 kg eller mer. Har lest mange plasser at de anbefaler et kosthold med lite karbohydrater til oss med pcos.

Det finnes mange kurer, men hvis du vil lese mer om "min", kan du gå inn på www.ketolyse.no.

Lurer du på noe, er det bare å spørre meg :)

Jeg har gått på kuren i 13 dager. Var gått ned 3,5 kg etter 10 dager. Skal ned ca 10 kg til.

Jeg går på metformin det hjelper for å gå ned i vekt.

Det senker i tillegg SA faren så jeg ville prøvd det i tillegg til low carb.

Elise den kuren du går på er egentlig atkins men de har misforstått hvorfor man går ned i vekt.

har null med ketoser ågjøre...

Se:

http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2004/atkins.shtml

Heisann. Min gynekolog ba meg kutte ut alt som hadde med sukker å gjøre. Jeg raste opp i vekt å aldri kom meg ned igjen. Samme hva jeg spiste så gikk jeg opp. Dessuten fikk jeg ikke mens å klarte ikke bli gravid. Jeg holder meg unna alt som inneholder sukker å tilogmed hårene under armene vokser nesten ikke!!!!!!!!!!!! Så med andre ord:sukker er ikke bra for kroppen. Mensen kom tilbake å jeg fikk en herlig liten sønn.

Klem fra meg

Annonse

Så kjekt å høre da "anonym" :))

Hvor lenge holdt du deg unna sukker??

Jeg sprakk sist helg, men skal begynne på diett igjen på mandag. Var faktisk en skuffelse å gå tilbake til "normal" mat.

Har akkurat begynt på siste kuren med Pergotime også, så jeg håper det kan hjelpe å kombinere det med lav-kalori-mat.

Klem

Hei!

Har også PCOS og gikk i flere måneder på no-karb kur. Listen jeg fikk av mat jeg ikke kunne var spise var lang og veldig spesifikk:

- hvetemel, bygg, rug og havre

- alle melkeprodukter

- ris og poteter

- egg og kylling

- frisk mais

- kokte gulerøtter og kokt blomkål

- gjær

- sukker av alle typer

- druer

Dette var selvfølgelig skreddersydd etter mine behov, men jeg ville bare vise deg at det er mulig å klare seg uten de tingene man stort sett baserer et norsk kosthold på. Det ga ihvertfall meg flotte resultater!

Lykke til!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...