Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere valgt til spedbarn. Vet at bilstol er sikkrest , men finner ikke ut noe sted hvor ofte man bør stoppe ta barnet ut for å hvile ryggen. Bor langt unna familie 3-5timers kjøretur og får ikke bestemt meg hva jeg skal velge på disse bilturene. Noen som har gode råd eller vet om nettsider med mer info???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville absolutt valgt bilstol uansett, bagnett blir ikke lenger anbefalt og det med gode grunner! Du bør ta pause hver time når baby er liten, dersom han sover kan du nok drøye det litt. Dette er hva jeg har fått beskjed om iallfall. Lykke til:)

Skrevet

Har vist enda et spm jeg. Hva med boxette??

Skrevet

Boxette er en slags liggende bilstol. Ikke like sikkert som bilstol, men veldig mye sikrere enn bilnett!!

Bilnett er blitt forbudt i stadig flere europeiske land. Norge kommer nok etter. Det blir slaktet i alle sikkerhetstester.

Kan leie boxette til de første mnd så slipper du å kjøpe det. Tror man kan leie det hos biltilsynet?

Skrevet

Heisann!

Jeg hadde begge deler til min baby. Bilsetet på korte turer. Brukte nettet til og fra de første 3 månedene. Ihvertfall på lengre turer. Syntes dette fungerte kjempe greit. På de nye nettene er det puter rundt hele babyen, pluss at du bruker bilbeltet over nettet.. Prøvde boxett først, den syntes jeg ikke noe om. Fikk aldri selene til å sitte ordentlig på skuldrene. Ikke akkurat store skuldre på en nyfødt. Følte også at babyen var for liten til å henge i selen hvis uhellet var ute.

Så jeg syntes nettet fungerte kjempegreit, og er lovlig sikring i bil.

Skrevet

Helt enig. De nye bagnettene er kjempegreie, og jeg følte meg helt trygg. Sitter veldig godt fast i bilen, de er ikke som i gamle dager da man bare dro nettet over bagen liksom. Synes nyfødte er alt for små til å sitte i bilstol. de synker jo sammen , tenk hvor stor belastning det er for ryggene deres. tror mange som ikke liker bagnett her inne, ikke har sett de nye, og de er jo fanatiske tilhengere av stol. OM uhellet skulle være ute, og det skal det jo ikke, hadde jeg stolt på bagnett i starten. Satte ikke vår i bilstol før han var omtrnet 3 mnd, og jeg så han var sterk og fin i ryggen. De moderne stolene er jo så bratte også, og de sitter jo rimelig ubehagelige når de sovner. Lykke til:)

Skrevet

tull!!!!!!snuppa vår satt kjempe godt i bilstolen,hunsank ikke sammen,elsket bilstolen sin,sovna tvært,aldri skriking.ble still da hun bøle satt i den..ville aldri valgt nett..hva skjer om du kræsjer da..jo,baby blir slengt i bagen..i bilstol sitter barnet fast..den nye acta graco bilstolen er det med regulering til å sette den i hvilestilling..men dette er din avgjørelse,gjør det du føler er best. :) lykke til uansett valg.:)

Skrevet

Godt å se flere tilhengere av bagnett. Har følt meg litt ensom på den fronten mange ganger. Til de aller minste som skal på litt lengre bilturer har de best av å ligge tror jeg. Dessuten er det en annen super praktisk ting med bagnett. Skal du på besøk til noen en kveld kan du bare legge babyen i bagen for å sove, når du skal hjem om kvelden er det bare å ta på lua pakke dyna godt rundt bære knøttet rett inn i bilen, kjøre hjem og bære knøttet inn, ta av lua og om ønskelig bare la han/henne bli liggende der og sove. Du slipper å vekke knøttet for å kle det og sette det i sete som han/henne sovner i, for så å måtte vekke det igjen når du kommer hjem igjen.

Jeg har vært veldig trygg på bagnett og anbefaler det til alle. Vet at hvis vi skulle få nr3 vil jeg savne det å kunne bruke bagnettet, pga plass.

Skrevet

Helt enig i at bagnett er superpraktisk! Jeg fikk anbefalt det av min (nyutdannede) jordmor, hun sa faktisk også at hvis uhellet er fremme, er det bedre at babyen får en støt fra siden enn over brystet.

Men har man to barn, blir det gjerne litt trangt om plassen i bilen...så derfor har mange ikke annet valg enn bilstol. Bagnettet tar liksom opp to plasser bak.

Vi var superfornøyde med bagnettet, deilig å slippe flytte en ny baby som sover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...