Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Så det var nevnt i et annet innlegg her - er det virkelig tilfelle? Jeg bruker også netting pga katter..
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 nei d kan jeg da aldri tro... d er jo NETTING...d er jo ikke tett liksom...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 har ikke logge i vogna i d siste så æ e litt usikker.
Cat.68 Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Nei det gjør de tikke. Det er blitt sjekket ut. Du kan se her; Isommer var det en disskusjon her inne om at myggnetting var farlig og at luften ble veldig dårlig i vognen ved bruk av det. Det ble hevdet at dette ble sagt av krybbedødsforeningen og i den forbindelse sjekket jeg med dem fordi jeg aldrig hørt om at myggnetting kunne være farlig. Dette ble sagt om myggnetting og helseteppe. SITAT; Jeg har via min kollega fått høre om myggnetting debatten som har pågått på dinbaby.com.. Jeg var selv inne på siden i dag, og så debatten. Det er trist at det blir satt ut påstander som ikke stemmer, og som også henviser til kilder som aldre har sagt og uttalt det som hevdes. Vi har ikke noen undersøkelser eller studier som sier noe om dette, og det er også ulogisk at det skal ha en slik sammenheng. Vi er av den oppfatning at det er barnets totale sovemiljø som er viktig for å minske ririskoen for plustelig spedbarnsdød. Det må være luftig og ikke for varmt/klamt der hvor barnet skal sove, og ryggleie er fortsatt veldig viktig forebyggende faktor. Et myggnetting utgjør ikke en slik fare - vi har ingen indikasjoner på dette dersom vi følger med barnet ift temperatur, slik vi bør med små barn. Et helseteppe foran vognas åpning gir større risiko for at det blir varmt og tett og bør brukes med varsomhet innendørs, eller ute på varme dager. Jeg tenker at helseteppe uansett årstid ikke bør brukes for å unngå at det blir for varmt, tett og klamt for barnet. Med sunn fornuft kommer vi langt! Håper dette var en bekreftelse for hva vårt standpunkt er! Vennlig hilsen Trine Giving Kalstad Fagsjef Landsforeningen uventet barnedød (tidl. Landsforeningen til støtte ved krybbedød) Arbinsgt. 7, 0253 Oslo tlf. 22 54 52 00, fax 22 54 52 01 [email protected] www.lub.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå