Gå til innhold

løpetrening kveldstid - ute i mørket, alene....?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vurderer å begynne å jogge gatelangs 2 - 3 kvelder i uka, for å komme i bedre form, er 7 kg overvektig etter at jeg fødte datteren min for 1 1/2 år siden.

 

passer best på kveldstid, etter at hun er lagt..

 

men synes det er skummelt å løpe ute etter at det er blitt mørkt (har ingen å løpe sammen med),

 

hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg i at det føles småskummelt å gå/løpe ute når det er mørkt, selv om jeg bor i et boligområde med gatelys og en del folk ute. Egentlig er sannsynligheten for at noe skal skje veldig liten, klarer du å overvinne den ekle følelsen? Si til deg selv at du skal prøve, f. eks 5 ganger, og se om du synes det føles ok. Fordelen er at "ingen" ser deg før du har kommet i bedre form utpå våren?!

 

Har du tenkt på at det går an å kjøpe et treningsapparat og ha hjemme? Tredemølle, trimsykkel, skigåingsapparat (vet det ikke heter det, men hva heter det)?

 

Jogging er hardt for kroppen når du er litt tung og ikke er vant til det. Begynn litt forsiktig. Tren gjerne mer variert.

 

Lykke til, du har min fulle støtte!! Når jeg klarte å komme i gang, klarer du det også!! Jeg er mamma til to jenter på 1,5 og 3,5, jobber 80% + en times reisetid hver vei. Var 4 kg over bmi på 25 da jeg begynte å trene i mars i fjor. Nå er jeg i MYE bedre form og overskudd, og det er bare så verdt innsatsen! Jogger og svømmer i hovedsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å løpe i mørket, og synes ikke det er noe problem. Det eneste er at det kan være vanskelig å se, da! Det kan være skummelt med trafikken susende forbi, men jeg bruker selvsagt refleksvest, og jeg er bestendig obs på hvordan bilene "oppfører" seg - er forberedt på å kaste meg i grøfta hvis en bil kommer for nært! Vi bor landlig til, og det er ikke gatelys engang. Jeg har "alltid" jogget - drev med bl.a. langrenn da jeg ar pur ung - det er kanskje derfor jeg ikke tenker på at det er skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...