Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 7 uker sovnet kl 19 etter å ha vært mye våken i dag,og endelig kl 19 sovnet hun.

Men,hva gjør jeg nå?Hun har ikke for vane å legge seg kl.19.Har ikke noen fast leggetid enda.

Skal jeg vekke henne,eller la hun sove så lenge hun vil?Er litt redd hun skal bli lys våken utover natta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo litt hvor mange timer ho pleier og sove ellers på natten det!!!?? Hmmm,,, Litt vanskelig det der!!

Skrevet

Jeg ville latt henne sove, og så amme henne videre i søvn igjen når hun våknet. Fortsetter du slik, har du snart en slags døgnrytme på henne.

Skrevet

Natten varierer veldig....men,sover som regel en del timer avbrutt av amming....

Skrevet

Da vår lille var rundt 2 mnd sov han nesten hele natten, fikk nesten sjokk da han gjorde det og jeg var veldig usikker på om jeg skulle vekke han el ikke. Lot være og han sov til han våknet og var sulten. Har ikke vekket han på natten for å gi mat for de regulerer det bra selv.

Vi hadde heller ingen spesiell leggetid før han ble 2 mnd, men da ble alt endret. La han da vi la oss, men faktisk 2 mnd dagen hans la vi han til fast tid kl 21 og etterhvert kl 19-20.

Håper hun sover en stund da:)

Skrevet

Men,nå sover hun i strømpebukse og body da.Og hun trenger bleieskift...skal jeg bare la henne sove i det,og evt,skifte bleie?

Skrevet

Jeg ville latt henne sove. Når de er så små (under 3 mnd) mener jeg det er best å la dem sove når de sovner selv, det er først senere det er noe poeng i å styre søvnen ved å holde dem våken hvis de sovner på "feil" tidspunkt.

Skrevet

Ok... Som ho over her sier så kan du prøve og bruke denne muligheten til å få en døgnrytme.. Det er vert et forsøk da.. Og om det skjer at ho våkner i natt så gjør det.. Men vi krysser fingrene for at dette er en herlig kveld med starten på rutiner!!

Skrevet

Når hun våkner og er sulten i kveld eller i natt, gir du henne pupp i mørket, og så kan du også skifte bleie i så mørkt rom som mulig, ikke snakk til henne eller se på henne. Skift kun bleie, ikke klær, det spiller ingen rolle. Forresten så trenger du heller ikke skifte bleie med mindre hun har bæsjet, men så liten som hun er har hun antagelig det. Du kan jo amme, skifte bleie og amme igjen, så sovner hun sikkert. Når hun har sovnet kl. 19 er det bare å begynne å innarbeide rytmen, lite lys og null stimulanse om natten, så sover hun nok snart lengre økter. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...