Gå til innhold

Da Maria kom til verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde termin på julaften, av alle dager. Gikk egentli hele uka før jul og ventet, var tidlig ferdig med pynt av hjem og tre, og alt var klart for siste tilskudd til familien. Har to barn til som gledet seg veldig til babyen skulle komme, men begge synes det var greit mamma var hjemme julaften.

Julaften spiste vi middag og pakket opp gaver, og kl 21 kjente jeg DET, hm...ville ikke si noe til svigers, hvor vi var. Hadde regelmessige rier, ikke så vonde at noen så det, fra 21 til 23. Fortalte mannen min at noe var på gang, og synes det var greit å komme seg hjem nå...Fikk pakket unger og endel gaver i bilen, og kjørte hjem, har kort vei...

Kl 24, synes jeg det begynte å bli litt vel vondt, gikk i badekaret, men nei, det hjalp ikke. Gikk rundt i stua og "rugget hoftene" under riene, var nå 3-5 min mellom hver. Vel kanskje vi skulle ringe svigermor, å høre om hun kunne se til barna....joda hun kom kl 0215, og vi dro rett til sykeh.

Jeg er litt sta da, så jeg skulle absolutt gå fra parkeringshuset og mottaket, det var vondt...

Fikk tildelt stue, og jeg var eneste fødene der...hadde ei hærli jordmor, og 45 min etter ankomst, fødte jeg ei nydelig datter, på 4050g og 52cm. Maria ble født i vann, forresten er å anbefale det. Gikk fort og uten noe smertestillende.

Lykke til alle dere som går å venter. Morslykken er på topp, selv med lite søvn om natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere så utroli mye.

Maria va jo ett passanes navn me tanke på termin dag.. he he..

Lykke til vidre

Skrevet

Gratulere så mye med snuppa!

Har selv tenkt på å føde i vann, har hørt så mye positivt om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...