Fire småtroll Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Har aldri opplevd maken jeg, har det noe med svangerskapet å gjøre? Føler fotsålene er litt røde og "blanke" og de klør... Begynner jeg å få vann i føttene alt eller kan det være noe annet? Står på beina hele dagen på jobb da, kanskje jeg trenger flere pauser, og sandaler istedenfor joggesko.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Har ikke tenkt over det før jeg så innlegget ditt, men jeg klør faktisk litt under føttene innimellom. Har ikke fått mer vann i kroppen, så det har kanskje med blodsirkulasjon å gjøre...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 hei, jeg klør ikkje under føttene men på leggene, klør meg til blods. det er helst på kvelden det bynner og klø, helt rart, men det er fryktelig ubehagelig.
prins 07, prins 10 Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Jeg klør også noe helt forferdelig på leggene, ser jo litt småteit ut når man flyr rundt og klør seg på leggene hele tida på jobb.
apollo71 - har fått gutt Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Jeg og klør under beina og mellom tærne. Jeg merker når jeg legger meg så begynner jeg å klø med en gang og gjerne over hele kroppen. Jeg har fått meg en slik "kløhånd" som henger over sengen så er lett tilgjengelig. Kan ikke regne med at gubben klør for han sovner stort sett altid før meg... Jeg står ikke på beina hele dagen og jeg hever de ofte, men jeg klør under beina uansett. Har fått litt vann i kroppen. Jeg tror at jeg klør fordi jeg er veldig varm på beina.
Fire småtroll Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har sjekket litt og funnet ut at det er flere former for svangerskapskløe, en type er den hvor det klør under fotsålen og inni hendene.. Det er hormonelt, men som regel dukker det ikke opp før i tredje trimester, Men advarselen er at svangerskapskløe kan føre til dårlig leverfunksjon hos mor og gallesyre i blodet, dette kan faktisk den lille i magen dø av de siste 10 ukene av svangerskapet. Når dette skjer må de sette igang fødselen for tidlig for å få den lille ut. OG dette skjer som oftest når mor klør i hender og under føtter og ikke så ofte når kløen sitter på mage og legger... Skremte vettet av meg, selv om det visstnok ikke skal være farlig før etter 30uker. Jeg skal ihvertfall ringe legen i mårra og spørre når de vanligvis begynner kontrollere leverfunksjon (blodprøve) når mor klør.
Søtnosmamma Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Ikke for å skremme, men om du klør inni hendene og føttene bør du fortelle det til en lege. Ei venninne av meg fikk denne formen for kløe i 3. trimester. Hun ble etter en stund lagt inn på sykehus og fødselen ble satt i gang tidlig. Mener det var noe med galle i blodet (?).
♡ wims Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 jeg klør ikke spesielt under føttene, men jeg klør som en gal på brystet og på magen, samt leggene. det holder tidvis på å drive meg til vanvidd. var innom 3. trimester i sta og fant en tråd om det hvor en av jentene viste til følgende skumle artikkel: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5641061.html det vil jo si at det ikke nødvendig vis er farlig før uke 30, men det vet jeg jammen ikke. det er dog aldri noen grunn til at man skal gå og lure, så hvis noen bekymrer seg er det best å spørre vil jeg si. det kommer jeg nok selv til å gjøre. jeg har tenkt at jeg klør fordi huden strekker seg, hvilket virker som en helt plausibel forklaring på bryst/mage. litt rart med leggene kanskje?
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #9 Skrevet 15. januar 2007 Klødde til jeg trodde jeg skulle bli sprø de siste fire ukene før jeg gikk ut i permisjon før sønnen min ble født. Måtte stå opp om natta og spyle beina nmed kaldt vann, hadde vått papir i skoene på jobb (!!!) og alt føltes helt jæ... Men samme dag som jeg gikk ut i permisjon slutta det helt brått - jordmor forklarte det da som et stressymptom. Har ingen råd, men det kan altså gå veldig fort over, lykke til:)
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 15. januar 2007 #10 Skrevet 15. januar 2007 Gjelder dette magen oxo ?? Jeg klør en del på magen jeg, men trodde det var pga huden som strekker seg,,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå