Gå til innhold

myke pupper??mister melka??


LmS_3_prinsæssa

Anbefalte innlegg

fikk jenta mi søn 07 jan.knappe 6 dager siden.

plagdes med såre vorter,men har pumpet meg for og holde på melka .men i dag er de helt myke ,ikke melkspreng eller noe ,er redd jenta mi ikke får i seg det hun trenger??det kommer litt melk når jeg hånd melker meg .men syns det er så merkelig at det skal bli slik over natten.

er bekymret jeg .noen andre som har opplevd dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare det at det har stabilisert seg da?

Jeg har mye melk, men puppene mine er ikke sprengte og harde hele tiden alikvel...bare hvis tulla har sovet litt lenger enn vanlig, eller det er et måltid hvor hun har spist lite og bare tatt litt fra puppen.

For å sjekke om du har endel melk så kan du jo pumpe deg en gang og se... Men hvis jenta di tar puppen og virker fornøyd etterpå så får hun sikkert i seg nok mat, hvis ikke tror jeg hun ville sutret og vært urolig fordi hun var sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig at den verste melkesprengen gir seg når melken er kommet og har stabilisert seg.

Det skal ekstreme ting til før man "mister" melken - bare tenk på kvinner i U-land, som i tillegg til å nesten ikke få i seg næring, går langt og bærer tungt med en gang etter fødsel - selv de kan fullamme babyen sin uten å "miste" melken.

Har hørt at i svært ekstreme tilfeller kan stor sorg (tap av barn/partner) eller ekstrem fysisk utfordring, gjøre at melken midlertidig blir borte.

Det er uansett bare å begynne å amme/pumpe igjen innen få dager, så vil produksjonen kommer igang igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har opplevd det flere ganger. Hanna er 3 uker i dag. hos meg veksle dem mellom å være harde og myke. jenta di får nok i seg det hun trenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svarene,ble litt bedre nå.har prøvd det men kommer ikke mye tror jeg .men kan hende hun har tømt den da .

håper det blir greit.

alt er litt tungt fortiden.mye hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...