Gjest Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Min lille engel fikk 3 mnd vaksinen på torsdag og har hatt feber siden. Ligger på 38,5.. Når skal jeg gi paracet stikkpille?? Har fått så vage beskjeder på helsestasjonen. Håper noen kan hjelpe meg!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Jeg hadde ikke gitt. Vanlig at de har litt feber, og 38,5 er helt normalt
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Det anbefales ved over 39 grader. men man bør jo se an allmenntilstanden osv også. er barnet slapt, spiser dårlig ol pga feber, er det jo greit å gi. Og ved smerter.
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Ok. Takk for svar! Stoler ikke helt på termometeret mitt, så jeg blir så rådvill. Får forskjellige målinger hele tiden. Jeg ser det an litt da. Hun er grinete, men det er vel vanlig nåt de har feber?
Winterlady Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 Ville ikke gitt før det blir altfor høyt eller hvis babyen ikke klarer sove pga den, ved 39,6 kanskje. Feberen gjør at man blir raskere frisk, kan ta dobbelt så lang tid med smertestillende.
snopeguri:-) Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Jeg tror jeg ville gitt.... rett og slett for å forebygge feberkramper. Jeg ville også sett an allmenntilstanden. Som du sier gråter hun mye, noe jeg ser på som grunn til å gi pille. Hun trenger nok også søvn for å komme seg;-) Men kanskje jeg har litt lav terskel for å gi sånne ting...;-)
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Jeg ringte legevakten å forhørte meg om dette når jenta mi hadde feber, de sa at jeg ikke skulle gi paracet før hun hadde over 39 i feber.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 Gutten vår (7mnd) hadde feber (38.6) i hele dag og hadde smerter da vi kledde av han i kveld; så jeg ga han paracet til kvelden; ihåp om at han skulle få sove litt bedre. Men 1 time etter at han hadde lagt seg for natta våknet han å var i god formen! Skrek ikke heldigvis; men snudde seg rundt på magen og lå å lekte med bamsene sine så stille som en mus. Da vi gikk ned; i tro at han sov; lå han der å lo! Slik holdt vi på i to timer. Ga han tilslutt en skvett pupp og da sovna han som en stein igjen. Tror nok jeg ikke kommer til å gi febernedsettende før febermåleren viser 39 nestegang...
Herkules Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 Husk at det er allmenn tilstanden og ikke temperaturen som bestemmer om du skal gi paracet. Skjønner at du blir rådvill jeg
børdi Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Jeg hadde gitt paracet om babyen skal legge seg. Ellers ville jeg avventet litt:-)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 Hvis det var rett etter en vaksine og dette tydelig gjorde at snuppa mi var skrikete og hadde vondt/ubehag, ville jeg nok prøvd med en paracet uansett om hun hadde noe særlig feber eller ikke. Det er jo så sjelden hun trenger noe sånt likevel, så det er ingen fare for at hun skal ta skade av det. Hun har fått en eneste paracet i sitt liv og det var etter 3mnd-vaksinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå