Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på deg!

Gratulerer med spiren.Utrolig kjekt å høre at det har gått bra med deg:-)). Ja nå er jeg begynt på den forhatte sprayen, skulle ønske jeg snart var ferdig! Vi valgte en pakkeløsning på 3 forsøk hos Hausken. Skal også gå på menopur denne gangen.Lurer på hvordan det kommer til å gå. Ser at du har brukt babyklister denne gangen, hvor fikk du kjøpt dette, og hvor mye bruker man? De har det ikke her på apoteket, kan visst ikke skaffes heller sier de..? Hvordan gikk uttaket hos Hausken, fikk du tabletter eller morfin rett i armen?? Begynner å grue meg litt nå, men det skal nok sikkert gå bra. Har holdt meg litt i bakgrunnen her inne, følger med så ofte jeg kan(jobber skift..) Ser at det ha lykkes for mange, håper det skal klaffe denne gangen!!

Ha en god helg :-))

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7772665-hei-ivfm-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei sans! :o)))

Oi, det var lenge siden det!!

Hvordan går det med deg?

Du sprayer, ja. Skjønner godt at det ikke er gøy, men da kommer du nærmer for hver dag:) Når har du uttak?

Takker for gratulasjoner:o) Her går alt bare bra og som det skal håper jeg. Er i uke 10 nå og skal ha 12 ukers UL`n om 2 uker og 3 dager. Blir spennende å se hvordan det går der inne da...

Må først bare få si at uttak hos Hausken er en DRØM!!!!!!! Jeg har hatt 3 tidligere uttak på sykehuset i Hgsd og det var ikke alltid like godt. Hausken tok ikke uttak på meg mens han var på sykehuset, så jeg kvidde meg jo litt som vanlig da jeg ikke visste hva han var god for.

Men vet du hva, det der gjør jeg gjerne igjen hos Hausken. Jeg kjente ingenting!!!! NADA! ZIP! Jeg fikk 2 stk. tab. av noe slag og 1 morfin tab., men fikk 2 morfin tab. da jeg ba om det, så alt var i tab.form. Så satte han lokalbedøvelsen som jeg ikke kjente noe til. Jeg hadde faktisk 10 egg å ta ut denne gangen, så jeg kvidde meg litt mtp lengden av uttaket. Jeg måtte jo bare le da alt gikk som en drøm. Du leser jo det inne på sidene til klinikken også; at uttaket ikke gjør vondt, så skriver de helt sant i parentes:o))) Og det er jammen meg helt sant også. For å si det sånn; Hausken sparer ikke på bedøvelsen og han er så fantastisk flink til å sette disse bedøvelsene at du vil ikke tro det!

Da jeg var tilbake hos de for UL i uke 6+1 var jeg så nervøs at jeg holdt på å bikke under. Det var altså en så stor påkjenning og at jeg ville heller ha hatt 10 egguttak på rappen fremfor UL`n. Jeg var så redd for at det ikke skulle være noe der.....men det var det:o)

Så bare slapp av mtp uttaket og la Hausken gjøre jobben. Jeg kan garantere deg et smertefritt uttak:-)))

Jeg har brukt Berberis Fructus Comp. D4 og fikk det gjennom netspiren.dk. Gå inn på siden deres. Helt til høyre på siden og "boble" 3-4 nedover med teksten "Når du handler hos Netspiren". Der står et tlf.nr. til Christian som er ansvarlig for netspiren. Han er norsk. Jeg ringte han og han er koselig å prate med. Men du trenger ikke det. Bare send en mail til [email protected] til Christian og si at du vil bestille en flaske med Berberis. Da vil du få en mail tilbake der han forteller deg hva du skal gjøe videre mtp betaling etc. Når han har fått pengene til sin danske bank sender han varen til deg. det tar vel en 2 ukers tid, så gjør det med en gang. Og bare purr eller ring om det tar tid.

Berberis tok jeg fra uttaksdagen, 10-15 dråper i et glass vann 3 ganger daglig og ca. frem til uke 7.

Ellers så spiste jeg fersk ananans, holdt meg god og varm og gikk en tur hver dag:o)

Fy da for et "forklarende mas" på meg....... ;o) Skriver litt mye når jeg først kommer i gang, også er det så gøy å kunne "hjelpe" andre om jeg kan det ved å fortelle om mine egne erfaringer som resulterte i noe positivt denne gangen. Håper virkelig at spiren sitter hos dere og jeg vet at dere er i de beste hender, så dette skal gå så bra så:o)

Og du må bare spørre om det er noe mer du lurer på, så hjelper jeg deg gjerne.

Ta godt vare på deg selv, så prates vi snart igjen...

Klemmer:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7772665-hei-ivfm-baby/#findComment-7775186
Del på andre sider

Hei!

Ja nå har jeg sendt en mail til netspiren, håper at de er raske av seg. Skal til ultralyd ca 01.02, begynner på sprøyte den 24/1.Heldigvis skal jeg ta ultralyden her i Bergen slik at jeg slipper å reise frem og tilbake.

Denne gangen skal jeg bruke menopur og puregon, har du noen erfaring med disse?, skal de tas sammen eller må jeg vente litt mellom hver? Ser at Hausken har foreskrevet progestran kapsler, men jeg liker dem ikke noe særlig, har også brukt crinone gel, men kunne tenke meg å fortsette på sprøyter i stedet.

Jammen er det mye stress med ett slikt opplegg, men vi godtar det meste bare det blir noe positivt ut av det:-)). Smaker berberisen forferdelig eller? Hva sier Hausken til ett slikt tilskudd?

Vi har tenkt å booke oss inn på Sas hotellet i Haugesund, de har jo avtale med Hausken og det er jo en fordel!! Denne gangen har jeg tenkt å sykemelde meg i hele perioden, tror det er en fordel for meg, da slapper jeg helt av. Med mye skift arbeid blir jo alt snudd på hode omtrent.

Hvordan går det med deg, er du mye kvalm og dårlig? Fikk du satt inn to egg? Da vi fikk gutten vår var jeg ikke dårlig i det hele tatt, nå er jeg så misunnelig bare jeg hører at noen er kvalm!

Vel det ble mye på en gang dette, du får ha det bra så lenge :-)))

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7772665-hei-ivfm-baby/#findComment-7783411
Del på andre sider

Hei igjen sans:)

Litt morsomt det da; jeg gikk på både menopur og puregon denne gangen jeg også og de tas begge hver dag. Så det blir en del stikking for å sidet sånn.......så begynner du vel med orgalutran på dag 5/6? Den er for å hinder EL. Alle disse tre tar du da samtidig frem til ELsprøyten som sikkert vil være pregnyl. Som sagt så fortsatte jeg da med pregnyl og var glad og fornøyd med det:-)

Hva er et lite stikk i ny og ne etter den hormonbehandlingen?:-)

Dette går så fint atte, så du må ikke kvi deg.

Berberisen smaker nesten ingenting. Det er jo bittesmå dråper i et glass med vann, så det klarer du.

Nevnte ikke dette til Hausken. Han har ikke godt av å vite alt:-)

Han sykemeldte meg fra uttak til testdag, så det kan du få av han om du spør.

Må gå nå. Travelt på jobb!

Klem:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7772665-hei-ivfm-baby/#findComment-7794079
Del på andre sider

Hei igjen sans :o)

Her går det bare bra, men jeg kjenner lite og ingenting til graviditeten, så jeg tar meg i å bli litt bekymret innimellom...

Ikke kvalm eller noe sånt.

Hadde sinnsykt ømme pupper frem til uke 7, men nå er det stille. Men jeg ser jo at de forandrer seg da. Spesielt brystvortene.

Ellers så er jeg trett, forstoppa og så stikker det litt der nede og andre småvondter. Ja, også tisser jeg ofte......så jeg er vel gravid da? 12 ukers UL er om 2 uker, så det blir spennende...

Det er vel det at jeg mangler det ultimate symptomet; kvalmen...

Jeg fikk satt inn 2 egg og har en spire i magen:) Har 3 egg på frys og drømmer allerede nå om å få bruke de snart igjen... :-)))

Jeg kommer til å forsvinner litt fra BIM nå. Føler behov for en pause...

Men jeg kommer innom for å se hvordan det går med deg:-)

Ønsker deg lykke til videre og krysser fingrene for deg!!!

Klemmer:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7772665-hei-ivfm-baby/#findComment-7801813
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...