Gjest Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 han er nå drøyt 4 1/2 måned.. siden han har fått mme lenge så var vi nødt å begynne med fast fødefor et par uker siden. han drakk altfor mye mme.. han spiser og spiser føler jeg.. dette er en vanlig dag: ca kl 08 230 ml mme ca kl 11 grøt + ca 100 ml mme ca kl 15 200 ml (+ kanskje litt middag) ca kl 1730 grøt + 50 ml mme ca kl 18- 1830 250 ml mme ca kl 03 250 ml mme er ikke dette veldig mye?? han må jo få mat når han vil, men likevel.. han veier 8,3 kg.
Rut Bram Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Har hørt at det ikke er anbefalt mer enn 1l mme i døgnet?? Da skal mme i grøten medregnes. Ser ut som gutten din ligger over 1l i døgnet? Jeg ville begynt å gi vann til grøtmåltidene i stedet for mme - ellers blir det som to porsjoner på en gang.
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 ja, prøver det, men det er ikke alltid han er fornøyd med det.. da vil han enten ha mer grøt eller melk.. men må vel bare prøve.. hadde håpet at mengden mme skulle gå ned når vi begynte gi to porsjoner fast føde per dag, men i tillegg har han nå begynt spise på nettene. det gjorde han ikke for en måned siden.. har forresten kun grøt som blandes med vann.
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 vil gjerne høre andre sine erfaringer. er det flere med stor spisende babyer??
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 jupp.. vår gutt spiser mye han også.. men jeg tenker som så at han må jo få den maten han "spør" om.. er vel ikke noen babyer som tvangs spiser frivillig?! er veldig spendt på kurven hans da vi skal på 5 måneders kontrollen...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Er det ikke 1/6 av sin egen vekt de skal ha med mme da? Mener det står på pakka?
Marius06 + tvillinger Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Syntes det hørtes veldig mye ut jeg?? Men, alle er forskellige!Har også en gutt som er storspist. Han stopper ikke å spise før det er tomt uansett. Når jeg fortalte på helsestasjonen hvor mye han spiste fikk de helt sjokk og sa at det var dobbelt opp. Det jeg gjorde var å kutte ned porsjonene for å se om han ble fortere sulten, men det ble han ikke!!!! Så han spiste rett og slett bare fordi det var mer på flasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå