Gå til innhold

beholde den, eller ta abort?

Gjest

Anbefalte innlegg

jeg er da snart 19 år, går siste året på vgs, og skal bli lærer når jeg er ferdig der.

men jeg er nå gravid i 2 uke, og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Faren til barnet og jeg er gamle kjærester som hadde en one night stand 2 juledag, men det har ikke blitt noe mer mellom oss enn det...

har snakket med han om det,men han vil ikke ta noe ansvar for barnet, og sa han mest sannsynlig ville ta sin død hvis jeg valgte å beholde barnet.

Så her er mitt spørsmål; beholde eller ta abort? Min familie vet jeg at vil støtte meg uansett hva ettersom min søster fikk sin sønn i en alder av 18. Men jeg føler meg egoistisk hvis jeg tar abort, fordi det er et liv jeg dreper, jeg føler meg også egoistisk hvis jeg ikke tar abort fordi faren ikke vil....

men jeg vil... tror jeg da...

Fortsetter under...

Jeg syns du skal følge hjerte ditt ! Om faren faktisk truer med

selvmord, ville jeg sagt det var en trussen. Jeg kan jo ikke si

noe sikker. For jeg kjenner verken deg eller han. Men du er moren,

som min type sa til meg: Følg hjerte ditt, du kjenner ditt eget

morsinstikt. Jeg tror nok han kommer til å støtte deg uansett.

Å tar du abort, når du er i tvil, tror jeg du kommer til å angre,

jeg er redd du vil få svære problemer med deg selv, og hverdagen.

- Om du faktisk tar abort for farens skyld, hva med deg ? Han

kommer ikke til å tenke over det ettersom du hører på han.

.. Lytt til hjerte :) Og lykke til :)

Jeg blir også 19 år om ikke så lenge, og går siste året på vgs. tenker også å bli lærer, men på samme måte som deg er jeg usikker på om jeg beholder eller ikke. Jeg har liten tid nå da, er godt over 9 uker på vei.

Skjønner situasjonen din, og tror faktisk at barnefaren truer med å ta livet sitt i håp om at du skal la være å få barnet. Utrolig egoistisk av han å tenke sånn...og for meg virker d som om d var en ren trussel han ga deg. Men så klart, man vet aldri! Men i en slik alvorlig situasjon, er d faktisk bare du som kan avgjøre dette. Det er du som må leve med avgjørelsen din. Jeg er selv redd for ettervirkninger når jeg føler at jeg tviler veldig på abort.

Og andre her har gitt meg rådet at: tviler jeg, så ikke ta abort! Og d er et råd jeg vurderer å følge.

Vi er mange i lik situasjon som deg, og vi kan alle stå sammen og støtte og hjelpe hverandre i spørsmål og svar=)

Når d gjelder dette spørsmålet, så er d lov å være egoistisk å tenke MASSE på seg selv. d er du som må leve med valget=)

Håper du finner ut av d;)

Klem fra

• 1 måned senere...

Faren er redd for å betale barnebidrag.

Og skulle du velge abort, så kan du ikkje se på det som mord.

Spermcellene lever også, men me er ikkje mordere om dei havner på lakenet.

Det er jo i grunnen bare ei sædcella som har lagt seg i egget ditt.

Ser du på det som mord, så bør du ikkje ta abort, for då komme du kansje til å angre.

Lykke til uansett

Annonse

jeg tok abort da jeg var 16, da faren til mitt barn sa det samme, å det har jeg angret på.

man sir at vist man ikke er 100% sikker på å avslutte svangerskapet så bryter deg det sykisk ned senere.

råd fra en som har vært gjennom det å gjerne ønsker seg ett barn nå,

behold barnet ditt å tenk på deg selv:D husk at dette er kvinnens valg:D

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...