Gå til innhold

misfornøyd innimellom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg føler meg innimellom så misfornøyd.. og det gjør så vondt! jeg har alt man kan drømme om. Flott mann, som er min store kjærlighet og en nydelig frisk liten gutt.. mannen min tjener veldig godt, vi bor i et drømmehus, har familie som tar del i livet vårt, og har mange venner som vi er gla i.. allikevel merker jeg at jeg innimellom blir fort sur, og synes livet er slitsomt.. jeg går hjemme med lillegull, og synes det ofte blir mye å holde i orden et hus på 350 kvadrat, lage middag, være sosial med venninner på dagen, stelle lillegutt og samtidig være en flott kone når mannen min kommer hjem..Før mens jeg jobbet hadde jeg på en måte bare meg selv å passe på.. føler meg helt råtten når jeg synes livet er tøft, fordi jeg har det jo så innmari godt.. hadde aldri trodd at jeg skulle bli sånn!

jeg burde jo sette utrolig pris på alt jeg har i livet og det gjør jeg stort sett.. men så kommer dager som i dag, hvor ting er litt slitsomt, og jeg merker jeg blir muggen innvendig igjen.. noen råd for hvordan jeg kan unngå dette? og få opp øynene og inne hvor godt jeg virkelig har det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sinnstemninger svinger veldig, spesielt når man har små barn. Det er normalt. Tror alle har det sånn innimellom, uansett hvor lykkelig man egentlig er. Har vel noe med hormonene å gjøre. Du er jo klar over hvor heldig du er og hvor bra du egentlig har det.

Blir du veldig nedstemt over en lengre periode bør du oppsøke fastlegen, det ville jeg gjort.

Skrevet

Å ha det godt handler ikke bare om det materielle og oppnå det man "skal" opppnå i livet, mht hus, hjem, mann og barn. det handler også om selvrealisering og om å finne ro med seg selv - uansett ytre omstendighetet. finn ut hva DU vil, uavhengig av hva andre mener og krever - gjør noe bare for deg selv! hva ville du gjort hvis du var helt alene i verden og bare hadde deg selv å tenke på? gjør noe av det! og det er ikke feil å ønske seg bort fra hus og hjem - det er ikke alle som er laget til å være husmor og mamma 100% av tiden. jeg er en av dem, og gleder meg allerede til å begynne i jobb igjen. med nr 1 begynte jeg å jobbe da jenta var 8 mnd, 2 mnd før jeg egentlig skulle, nå med nr 2 skal jeg begynne å jobbe igjen om 3 mnd, dvs når gullet er 6 mnd. da blir jeg en mer fornøyd og dermed bedre mamma!

Skrevet

Du har det godt ja, ingen tvil om det. Men i det du skriver er du mamma, husmor, kone og venninne. Men ikke bare DEG. Er nok det du trenger...

Vil også anbefale deg å skaffe deg vaskehjelp. Det er ikke dyrt og gjør hverdagen så utrolig mye bedre! Da er det bare småpellet igjen til deg, samt rydding og slikt mens den ukentlige vasken blir tatt av noen andre slik at det er skinnende rent... De tar sjelden mer enn ca 100 kr timen! Så det er virkelig verdt det. Hvis du i tillegg kunne lagt opp slik at du fikk et par tre timer for deg selv i uken så kommer du til å merke mirakuløs forskjell!

Skrevet

Skulle trodd det var MEG du snakket om! Jeg har det akkuratt likt. Har en flott samboer og en nydelig gutt, stort flott, nytt hus (412(!)kvadratmeter) og familie som bryr seg og alltid stiller opp. Men....hvorfor går jeg rundt å sutrer da????....

Jeg tror det at jeg hadde forestillt meg at livet skulle bli så perfekt med alt dette, men man ønsker deg alltid litt til...ivertfall jeg. Men jeg burde vært glad i det jeg har og vært fornøyd med det.... godt at det kun er noen dagen som er kjipe...men vet akkuratt hvordan du føler deg...

Skrevet

hei igjen..

så deilig å høre.. synes dette er vanskelig å prate med venninner om, da ingen av de har noen forståelse av at jeg kan føle det sånn ettersom vi har det godt økonomisk.. rart hvordan alle rundt oss måler lykke i penger, og ikke kan se det at det egentlig ikke spiller noen stor rolle..

Jeg tror nok også det er på tide å sette av litt tid til meg, noe jeg ikke har gjort på lenge.. var hos fotpleier her, og begynte nesten å gråte over å kjenne følelsen at noe var godt bare for meg..

Tror jeg skal ta en prat med min kjære og sette av noen timer i uka..

kanskje begynne på franskkurs.. :o)

Noen andre tips for hva man kan gjøre??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...