Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Noen som tidligere har fått innvilget keisersnitt pga at babyen er stor? Noen som har hørt om folk som har fått det pga babyens størrelse? Hvordan går man fram for å få det? Må man "bryte sammen" hos jordmor eller lege? Jeg fødte sist ei jente på nesten 5 kg, og vil nødig gjøre det igjen. Er redd for en stor babty igjen....
Silker Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Det lurer jeg på å!!! Har hørt at de lissom for enhver pris vil at folk skal ha en naturlig fødsel....
godiva med 3 gull Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Min forrige veide 5 kg, og jeg skal føde normalt igjen om ikke denne blir merkbart større.. Skal inn til måling og vurdering i uke 39.. litt sent, men får UL hver 14 dag, og fra neste uke hver uke.. Og skulle det plutselig se ut som om hun blir veldig mye større setter de igang før termin om mulig. Nå vil jeg for enhver pris unngå KS da det er endel forskning som viser at det er absolutt det beste for barnet å bli født vaginalt om det er forsvarlig.. og har man født 5 kg som førstegangs klarer man det somregel greier 2 gangen.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Hei! Jeg endte med hastesnitt på forrige fødsel, etter 2 dager med rier og 9 cm åpning, han var 4500gr og lå i stjernekikkert. Denne gang har jeg fått veldig klar beskjed om at valget er mitt, å jeg ønsker å føde vaginalt. Men går til jordmor på sus for tettere oppfølging siden jeg gruer meg litt :-(, hun mener jeg bør ikke prøve å føde dette barnet vaginalt hvis det blir estimert til over 4 kg i uke 37 (er 35 uker nå). så her lever vi i spenning for endten å bli satt i gang før teminen hvis de klarer det før 4 kg eller planlegge keisersnitt... Både gruer og gleder meg til UL i uke 37, har ikke vært på UL etter uke 18 så det er bare symfysemåler som sier at dette barnet er stort, enn så lenge i allefall..
2_TETTE Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 Det ble hastesnitt på meg forrige gang da jeg etter 3 døgn med rier ikke fikk han ned i bekkenet engang. Denne gangen er det planlagt keisersnitt for den opplevelsen skal vi ikke ha igjen. Det ble fare for liv og helse hos meg da:( Ekkelt... Gutten veide 4,9kg og denne gangen ser det ikke ut til å bli noen mindre baby for å si det sånn, og legene sa at jeg antakeligvis ville oppleve det samme igjen, så jeg fikk støtte på keisersnitt denne gangen. Og jeg syntes keisersnitt-smertene etterpå ikke var noooe i forhold til rier så er glad jeg slipper det denne gangen. MEN skal si at hvis jeg hadde fått en mindre baby og ting forløp normalt skulle jeg jo ønske at jeg kunne føde vanlig bare så det er sagt. Men KS er for meg det beste alternativet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå