Hææ? Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Stakkars liten,hun er så snørrete,det surkler skikkelig når hun puster,og noen ganger virker det som det tetner skikkelig til.Bruker nesesuger`n for å få ut snørra men det kommer jo tilbake med en gang igjen...Huff,blir så usikker,er så redd for at hun ikke skal få puste....Er det noen som har noen gode råd som kan hjelpe på plagene hennes?
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Fikk tips fra legevakt en gang å ta noen dråper sitron i vannet for å drikke... Dette var da Teodor var tett i brystet, skal være slimløsende... Ellers bruker jeg Miwana nesedråper, det hjelper
high five Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Hvis du ammer så drypp mm i nesen hennes, det er veldig effektivt. Hvis ikke kan du koke vann og ha LITT salt oppi, og ha det i nesen. På apoteket har de råd for tett bryst, enten hostesaft eller noe. Gutten min ble veldig forkjølet rett før jul, vi var til legen og fikk bricanyl, men han hadde bronkitt da. Er hun veldig tett ville jeg oppsøkt lege. Lykke til.
2prinsesserogbim Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 mi jente har også vert så førkjøla de siste dagene og hatt feber, eg spruta morsmelk i nasa hennes
Ruske-Sara Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 Hvis du har en krem med menthol e.l, smør litt på brystet. Det åpner slusene litt. Evt. japansk peppermynteolje, f.eks. et par dråper på puta. Ellers er det vel bare å amme både dag og natt. Det hjelper veldig her i huset.
Minesmå:)+en til! Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 HEI! Jeg har en forkjølet gutt nå og når jeg merker at han begynner å tente skikkelig sprayer jeg saltvannspray oppi nesen på ham, lar han ha dette inni nesen litt og la det løse seg opp litt oppi der før jeg suger ut snuen med nesesugeren. jeg kjøpte også en nesespray for små barn som man kun skal spraye med opptil 4 ganger i døgnet. Denne bruker jeg kun rett før han skal legge seg. Da blir han MYE åpnere i nesen...Her hjalp ikke morsmelk, men det er jo verdt å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå