Gå til innhold

Solarium og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som tar solarium under svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke tatt no.Men snakket med ei helsøstre som jeg kjenner og hun sa så lenge det var behagelig for meg så gjorde det ingenting.

Skrevet

Det var merkelig,for min lege frarådet meg å ta solarium. Han sa at jeg skulle i alle fall ikke ligge for lenge pga varmen. Fosteret tåler ikke overopphetingen like godt som oss...

Skrevet

gjorde han?har ikke spurt legen min jeg da.Snakket bare med ei helsøster jeg kjenner.Har ikke tatt solariume nå jeg da,men folk drar jo til syden og soler seg når de er gravide også...merkelig.

Skrevet

Ja, men ikke så ofte som før jeg ble gravid. Legen har sagt at det er helt ok å sole seg i solarium, men at man bør passe litt ekstra på - siden man lettere blir solbrent når man er gravid. Pass på å bruke viften så kroppen ikke blir for varm:)

Skrevet

Er det ikke stor "fare" for å få pigment flekker i ansiktet også??

Skrevet

jeg solet meg under hale forige svangerskap og fikk ingen plager. Både lege og helsesøster sa at det er viktig å gjøre ting som gjør at du føler deg vel. det smittet nemelig over. Dessuten sier vel barnet i magen i fra vis det blir for varmt! det går å legge en handduk over magen slik at man ikke får sol rett på magen.

Skrevet

Jeg ble frarådet å ta solarium av legen min... Ser vi får forskjellige råd her inne. Vanskelig.

Skrevet

Jeg tar sol,og har ikke fått det frarådet enda,av lege og jm..

Men ser der er flere som fraråder solarium.

Jeg gjør det jeg har lyst til,så får andre gjøre det de føler for..

Skrevet

Blei åg fraråda solarium i graviditetn (ikkje d at eg tar d så masse, men eg va no nysgjerrig så eg spurte legen min).

Åg sole seg, åg ta solarium e jo to heilt forskjellige ting, man får jo konsentret ultraviolett stråla på seg når man e i sloarium, mens man får filterte stråla på seg når man sole seg.

Dessuten så solte eg meg uten brilla en gang (men hadde øyan igjen heile tia) åg da fekk eg en sånn rar øyebetennelse, åg da sa legen at øyan va blitt kokt "ikkje sånn bokstavligtalt" i solarium, måtte ha dråpa åg salve i 14daga..ikkje nåkka gøy..

Dessuten så burde man jo ikkje gjøre nåkka som kanskje e en fare førr barnet uannsett.

Skrevet

Du dreper ikke babyen ved å sole deg i solarium...

Skrevet

Holder meg unna for jeg ønsker nemlig ikke å få store pigmentforandringer, noe det er stor sannsynlighet for at du kan få når du er gravid.

Hva med en god selvbruningskrem?

Skrevet

strålene fra solariumet når ikke frem til babyen uansett...

Skrevet

Eg har tatt det eit par gongar, men no synes eg det er ubehagelig å ligge på ryggen, så kjem ikkje til å halde fram. Har tatt 15 minutt i gangen, ein gong i veka i tre veker. Eg la t-skjorta mi over magen, fordi det føltes meir behageleg, og eg skrudde av den ekstra lampa over fjeset (vart ganske raudflekkete på haka etter første gangen) og i tillegg hadde eg eit lite tørkle over haka dei andre gongane for å unngå pigmentflekkar (hormonane gjer at huda reagerer annleis på uv-strålar)

Skrevet

Jeg prøvde å ta 12 min for en uke siden og syntes det var helt forferdelig...... Lå der rett og slett med dårlig samvittighet hele tiden, så jeg fant fort ut at det kostet mer enn det smakte å være brun. Derfor er det selvbruningsvipes på meg nå. Må smøre meg ca 1 gang i uken med det, men det er absolutt verdt det fremfor å ligge i solarium og føle at babyen "koker" der inne....Den snudde seg hele tiden og derfor fikk jeg følelsen av at den ikke hadde det noe godt der inne.

Jeg vet at det ikke er farlig å ta sol i moderate mengder men for meg føltes det bare feil. Tror det må være opp til hver enkelt å gjøre det en syns er behagelig for seg og babyen. Hvis man føler det er ok å ta sol så gjør det:)

Skrevet

neida,itj fali me solarium nei,d høres ut som om nån av dokker tru ongen bli stekt as,hehe..ongen ligg godt å trygt inni livmora den,enn når man itj e gravid da,steke man magesekken å da liksom?*hehe* men d kan bli ubehageli ja,d e nå heeeelt anna,på slutten av mitt forrige sv skap,så va d grusomt å ligg i sola,så da kutta æ d ut..men no,syns æ d e deili da..enno!

Skrevet

Enig med hun over meg, for å tilføye noe så må dere huske på at i dagens moderne solarier så blir man jo ikke varm!! Det er de gammeldagse man ble svett i, har dere virkelig ikke oppdaget det? Velg et moderne solstudio så er dere trygge =)

Skrevet

Helt enig!!

Nå når det er "vinter" er der ikke så varmt heller inne i lokalene,så jeg har tatt sol og ligget i ca 30 min hver gang,og er akkuratt passe varm etter den tiden i sola.

Har ikke merket pimentflekker helle.

Jeg har tatt sol hver tredje dag nå i 2 uker fordi vi skal til syden på onsdafg,og vil ikke se helt hvit ut når vi kommer ned..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...