Gå til innhold

når sånn ca slutter de små med mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta her er 8 mnd nå og virker som hun begynner å bli litt lei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her.. 8,5 mnd og veldig lei mme.. mye mer spennende med brød, grøt og middag:) er det ikke ved ett års alderen da? da kan de jo begynne å drikke ku melk.

Skrevet

hvor mye mme får dere i deres små da ila dagen?

Skrevet

Samme her,gutten min drikker nesten ikke melk lenger. Vanligvis rundt 100ml,på gode dager nærmere 200ml. Han er 8mnd

Gleder meg til han blir 10mnd og kan få litt youghurt og melk i maten,syns han får i seg lite om dagene. Med grøt får han i seg ca 400ml mme om dagen.

Skrevet

jenta mi får tre flasker om dagen, 600ml totalt. En på morran, en til lunsjen og når hu legger seg.. den flaska på dagen vil hu bare ha 50 ml. får en brødskive.. spiser veldig godt med både middag, grøt og brød!

Skrevet

grøt som blandes med vann...hvordan vet man hvor mye melk det er i?

For eksempel hvis man blander med 200 mnl vann.....regnes et som 200 ml melk? kanskje dumt spørsmål? , men jeg lurer.....finnes vel ikke 8 mnd grøt som blandes med melk, eller? for da skal jeg kjøpte d!!

Skrevet

Er hvertfall det jeg har hørt ja. Her blander jeg grøt av 150ml vann og regner det som 150ml melk :)

Skrevet

Hei!

Jenta mi er 10 mnd, og hun drikker mme til lunsj, 150 ml (når hun får brødskive - mme'en skal jo byttes ut med vanlig melk etter hvert, så syns det er fint å bruke mme til det måltidet foreløpig) og en 200 ml flaske på kvelden.

I tillegg får hun grøt to ganger om dagen, og da lager jeg av ca 1,5 dl pulver. Jeg varierer vannmengden, noen dager liker hun den tynn andre dager omtrent som tapetklister, og jeg regner grøtPULVERmengden som melkemengde pr dag. Det blir jo ikke mer melk i grøten for det om jeg har i mer vann. Melkepulvermengden i grøtpulveret jeg bruker er jo uansett konstant ;o)

Så tilsammen får hun 1,5 dl grøt x 2 + 150 ml mme + 200 ml mme = 650 ml pr dag.

Skrevet

Oi, hehe, glemte jo å svare på når vi slutter.. hehe. Regner med at vi tilvenner over på vanlig melk når hun er 1 år. Litt avhengig av hvordan hun syns melk smaker, så tror jeg vi begynner med å blande mme og melk i passelige forhold (mme 70 % + melk 30 %, så 50/50 og så 30/70, tar det gradvis) til vi er over på vanlig melk 100 %.

Skrevet

ok.. så man tilvenner kumelka i mme? så mange gode råd man får her inne altså:) Takk!

men da fortsetter jeg som jeg har gjort foreløpig og beg å tenke litt kumelk når hun nærmer seg året :)

Skrevet

tulla mi er 8, 5 mnd og jeg tror ikke hun kunne vært foruten melka...drikker ganske mye enda hun, ca 600 ml i døgnet. hun skal få det til hun blir et år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...