Gå til innhold

min situasjon som ung og gravid :)

*ønsker nr 2*

Anbefalte innlegg

vil bare fortelle in situasjon, og kanskje få noen tips og råd?

og å fortelle at ingen ting er umulig :)

hva skal jeg begynne med? er ung, 19 år gammel, og hatt et tøft liv, som har gjort at jeg foreløbig er ufør.. jeg får rehabeliterings penger, pga at jeg er under rehab med utsikt til bedring.. menting er ikke så lett forde.. for det første teller ikke rehab pengene som inntekt, så jeg får ikke fødselspenger osv.. bare engangstønaden.. gret nok, vi klarer oss fordet..

jeg ble sammen med min kjære i sommer, gikk ganske fort før jeg ble gravd, noe som ikke var planlagt.. men abort var utelukket, selvom livssiuasjonen ikke var "perfekt".. sambo var arb ledig, jeg er "syk", osv..

sambo har nå fått seg jobb, noe som er bra, for det bedrer øknomien til lillegull kommer. .)jeg sitter fortsatt emdmine 8000 i rehab.penger..

går i terapi, men føler ikke at det hjelper.. føler jeg trenegr mer enn det, om jeg skal komme meg på beina igjen..

så om dagen er jeg bare hjemme, fungerer lite til og med hjemme.. enkle ting som husarbeid er vanskelig å organisere for meg, men det går da..

så på en måte gruer jeg meg litt til barnet kommer, tenk om jeg ike klarer å passe på den lille? men på en annen måte vet jeg at jeg kommer til å klare det,. kanskje med hjelp, fra fam.team/barnevern, (kommer til å be barnevernet om hjelp om jeg føler jeg trenger det), of selvfølgelig med mase hjelp fra sambo.. så jeg trur ting skal gå bra..

graviditeten passe absolutt ikke inn i min livssituasjon, det er sikkert forståelig, men som sagt, abort er utelukket.. og det finnes så mange hjelpeinstanser rundt om kring, bare du tør å be de om hjelp.. jeg sa at jeg kom til å oppsøke barnevernet om jeg følte for det, for jeg er ikke redd barnevernet skal ta ungen.. de er ikke der for å ta fra foreldre barna, de er der for å hjelpe til i vanskelige situasjoner..

økonomien er litt fårlig ennå, sliter litt med å komme til hektene etter det siste halve året men mye låning av andre osv..

allikevel så har vi allerede det meste barnet vårt trenger, som vogn, seng osv.. pga at vi har en familie som har hatt ting liggene.. så vi slipper å kjøpe alt nytt, kan spare det meste av engangstønaden til å kjøpe nye ting osv etterhvert som barnet vokser..

når det gjelder utdanning, er jeg ferdig med kun to år på vgs, pga jeg har vært syk en stund nå.. hatt "ferie" et år fra skole allerede, men skal begynne igjen i 2008, og bli ferdig med vgs før jeg går over på høyskole.. kommer til å bli tungt, men alt går! om man bare vil, så går det.. .

hvordan de blir når barnet kommer, i min situasjon, tenkte jeg å skrive litt om når det har kommet, men her er litt tanker om hva som er, hvordan situasjonen er/har vært osv..

vil se på dette som en liten oppmuntring, og avslutter med at INGNTING ER UMULIG OM MAN VIL :! :)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...