Gå til innhold

Når sånn ca kan jeg regne med å komme inn i riktig døgnrytme..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke klage i det hele tatt altså, for jeg har fått verdens snilleste gutt.

Han blir snart 2 mnd. og lurer litt på når man kommer inn i et rytmisk søvnmønster?

Ser litt fram til å kunne få litt kveld aleine med mannen min. For lillegutt vil ikke sovne før 23-24-tia. Og da sover han helt til morran før han våkner (8-9 timer)

Har prøvd å legge han rundt 20.00, men det er nyttesløst. Han kan være kjempetrøtt, men det hjelper ingenting. Så det blir ofte mye sutring de siste timene før han sovner..

Og ikke kan jeg bare legge han i senga si heller, for der sovner han i hvertfall ikke. Han må først sovne skikkelig på fanget, før jeg kan snike meg opp og legge han over i senga.

Flere som har/har hatt det sånn? Og vil det gå over av seg selv kanskje? Er redd jeg har "skjemt" han bort fro mye...

Ser fram til at jeg kan legge han direkte i senga hans om kvelden og la han få sovne der.

Ikke det, det er jo koselig å ha han sovendes på fanget også da, men man blir jo så bundet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke noe svar å gi deg, ville bare si at jeg er i samme situasjon, så jeg rabler ned noen ord her og får dytta innlegget opp med det samme.

Det var så rart, det er som om det jeg skulle ha skrevet det selv. Her i gården begynner også det med legging å bli litt stressende. Han sovner når han vil, og det å legge han våken er kompett umulig. Hos oss blir det heller ikke at han sovner før i 23- 24 tiden. Gutten vår er akkurat to mnd i dag.

Vi får bare ønske hverandre lykke til!

Skrevet

Sønnen min var akkurat sånn han også. Vi prøvde å legge ham rundt 20, men ville ikke sove selv om han var dødstrøtt!Men da har var en 4mndr gikk det plutselig helt av seg selv, han sovnet tidligere og tidligere og i løpet av en drøy uke var leggetiden blitt 19.30-20.Endret ikke på noen rutiner el noe, det var akkurat som om han fant ut at det var godt å sove når han var trøtt;)

Skrevet

Hei:)

Jeg vil råde deg til å legge han litt tidligere, men gradvis. Feks. 30 min. tidligere i morgen, så etter en stund kan du prøve med 30 min. til. Og 30 min til når det går greit. Det er nok den mest effektive måten å gjøre det på. For overgangen blir ikke så stor for den lille. Det er mye vanskeligere for han å forholde seg til å plutselig bli lagt 3-4 timer tidligere:)

Lykke til

Skrevet

Takker for svar.

Jeg får nok bare vente til han finner det ut selv. For det nytter ikke å legge han tidligere.Har prøvd dette også, men han vil bare ikke.

Så da satser jeg på at han "skjønner" det etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...