Lykkelioggla Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 var på legekontroll på onsdag og var da 11+5.. Alle blodprøvene så fine ut og jeg hørte hjertelyd:) det var en utrolig følelse å høre det! Jeg tenkte at nå er graviditeten helt virkelig:) Men legen fortalte hun skulle sende urinen videre. Det var ikke noe å bekymre seg for, men det var oppdaget noen hvite blodlegemer. Jeg gikk hjem og bekymret meg lite over det. Men nå, når jeg tisset de 2 siste gangene opplevde jeg at jeg for det første ikke måtte tisse i mer enn 1 sek. Det var nesten ingen ting og jeg så bittelitte grann lyserosa på papiret. Dette har skjedd 2 ganger i dag. Er det noen som vet om dette kan henge sammen med de hvite blodlegemene i urinen? Hva kan være galt og bør jeg oppsøke noen lege?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Høres ut som en urinveisinfeksjon.. Du får svar fra legen når de får resultatet fra laboratotiet. Det er VELDIG vanlig i svangerskapet..
FruV Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 svir det når du tisser da? du kan jo ringe legevakta å høre hvis det er betryggende? men er det bare litt på papiret som kommer er det sikkert ikke noe å bekymre seg for!
spindel med spire :) Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 hvite blodlegemer er jo et av flere sympromer på svangerskapsforgiftning.. Leucosytter eller hva det heter er tegn på urinveisinfeksjon, de må ofte dyrkes en dag, så får du resept i posten hvis det er det. Er ikke noe farlig, jeg hadde ikke merket at jeg hadde det engang før jeg var på kontroll..
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 hei hei:) Hører egentlig til på 1. trimester, men smug titter litt her innimellom, skal over hit på onsdag;) leste dette innlegget om hviteblodlegemer i urin, var hos legen i går, og da fant de det hos meg også, det jeg fikk beskjed om var at det kunne være uvi, soppinfeksjon eller rett og slett bare utflod, men de sa ingenting om svangerskapsforgiftning.. Er ikke det ganske farlig da? hvorfor sa de ikke noe om det? blei litt bekymra selv nå jeg...
Lykkelioggla Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2007 jeg tror ikke vi skal bekymre oss for svangerskapsforgiftning. Legen mente det var ingen grunn til bekymring så da stoler jeg på det. ehh. helt frem til det plutslig kom noe lyserosa i utfloden. Svangerskapsforgiftning er uvanlig så tidlig i svangerskapet, det er de 3 siste mnd det kan skje. Sannsynligvis er det da urinveisinfeksjon, Er det farlig. Hva kan man gjøre med det nå? antibiotika er vel ikke aktuelt når man er gravid? Noen som vet?
Snartstudent? Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Antibiotika kan man ta selv om man er gravid.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 Tror ikke du skal være bekymret for den rosa utfloden heller:) Jeg hadde en liten blodning når jeg var 7+6, var livredd. Og fikk ul, jeg mistet en i september også, så jeg var jo ekstra redd for det.. Legen fant et friskt og fint foster og jeg fikk se hjertet slå Var hos legen i går, og da fikk vi høre hjertet via doppler:) Er jo så deilig å høre:) Blir nesten litt rørt bare jeg tenker på det nå.. hehe:) Det går nok så bra så, men er du redd kan du jo ringe legen på mandag:)
september troll på vei;) Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 Eggehvitte kan være et tegn på svangerskaps forgiftning. Eggehvitte og hvite blodlegemer er ikke det samme. Hvite blodlegemer er kroppens immunforsvar. Ved en infeksjon, som i ditt tilfelle, trolig en urinveisinfeksjon, vil antallet hvite blodlegemer være større enn hos en som er frisk. (ingen infeksjon). Legen din har helt sikkert sendt inn prøven til dyrkning, for å finne ut hvilken bakterie det er som er i urinen din. Når hun får svar på dette, kan hun bestemme hvilken antibiotika du skal bruke. Det finnes ulike antibiotika typer, som helt ufarlig kan brukes av gravide. Det lille blodet, skyldes nok urinveisinfeksjon. Mens du venter på svar kan du drikke mye vann. MYE. Appelsin juice og tranebærjuice. Dette forsurer urinen, og kan gjøre deg fin igjen på egenhånd. Om du blir plaget ofte av dette, er de også veldig fint å drkke dette for å forebygge:) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå