Gå til innhold

Er så forvirret! Trenger råd ang jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt tilbydt en jobb som er et vikariat 100% fra februar til august 2007.

Eneste er at lillie jenten vår bare er 10 uker nå. Vil være ca 3 mnd ved en evt start i jobben.

De sa jeg skulle tenke på det, finne ut hvor mye jeg ønsket å jobbe (jeg sa at jeg helst kunne tenkt meg å startet med 50%) og ringe de tilbake.

Jobben er DEN jobben, liksom! Aner ikke kva jeg skal gjøre nå!

Klarer ikke finne ut av det - uansett hvor mye jeg tenker fram og tilbake :-( Det er jo ingenting jeg heller vil enn å være hjemme med gullet heller da...

Kan legge til at jeg ikke ammer da, viss noen hadde tenkt å kommenttere det :-)

Håper på gode råd og andre med erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke pappa være hjemme me pia da?

Skrevet

Nei egentlig ikke :-(

Han er i en høy stilling som han må være i. Uansett tjener ikke jeg samme/over hans lønn i mnd så da sliter vi

Skrevet

Han får vel permisjonspenger ut fra sin egen lønn?? Så da skulle det vel ikke spille noen rolle hvem av dere som har permisjon vel?? (Forutsatt at dere har rett på permisjonspenger da...)

Skrevet

kjære deg!! DIN OPPGAVE I LIVET ER Å VÆRE MED DEN LILLE NÅ! DET ER DET DU BURDE SETT PÅ SOM VIKTIGERE ENN EN JOBB! jeg syntes heller du burde tenkt over din rolle og evne som mor! stakkars barnet ditt...at du i det hele tatt vurderer å "bytte" det ut for en JOBB! er rystet jeg... beklager om det virker fælt dette her....men jeg ble bare skikkelig bekymret for ditt barn over prioriteringen din!

Skrevet

HVORFOR MENER ALLE AT MOR ER DEN ENESTE GODE OMSORGSPERSONEN FOR BABYEN?? Babyen har faktisk to foreldre, to LIKESTILTE foreldre. Her var det faktisk snakk om en 50 % stilling til å begynne med, det vil si enten korte dager eller jobb 2/3 dager for uken. HI vil likevel få mye tid sammen med babyen!

Til HI: Dersom du har mulighet til å ta denne jobben, synes jeg du skal gjøre det. Gjerne jobbe 50 % dersom du får mulighet til det. Kanskje det er denne jobben som gjør at du får den erfaringen du trenger videre i arbeidslivet.

Skrevet

Hmm skjønner deg godt. Vanskelig valg som bare du må føle hva som er riktig.

Personlig synes jeg dette taler imor:

-ingen av foreldrene kan være hjemme med en 3 mnd gml baby, hun er litt vel liten til å bli passet av andre synes jeg (samtidig blir det jo gjort i andre land som f.eks USA).

-det er vikariat, ikke fast jobb.

Men nå aner jeg ikke hva slags jobb det er da og om du har mulighet til noe tilsvarende senere og hvor viktig denne jobben er for videre karriere (og da er det jo lett for meg å sitte her og synse). Lykkelig mor gir som regel lykkelige barn. Jeg stod nesten oppi samme situasjonen og bestemte meg for å være sammen med lillemor da jeg så på henne. Klarte ikke å gå fra henne - så liten, også ammer jeg så føler hun er så avhengig av meg;-) (haha sikkert litt ønsketenkning også).

Prøv å sett opp pos/neg punkter og hør med familien din. Hvis du begynner er det noen du kjenner som kan ta seg av lillemor? Hvis du kan få til å jobbe 50% høres jo det ut som en bra løsning synes jeg!

Lykke, lykke til!!!

Skrevet

Hvorfor ikke ? Hvis du jobber 50% stilling og hver dag, så blir det jo ikke mange timene for dag (3,75t). Det er jo knapt mellom to måltid..

Har jobba noen timer hver dag siden knotten var 6 uker, går helt fint. Nå er han 6 mnd, slutta med pupp, og nå skal jeg begynne å jobbe annenhver dag. Bestemor og pappaen passer knotten etter tur. Kanskje mannen din også kan flekse litt enkelte dager? Ingen er vel så viktige på jobben at de ikke enkelte dager kan begynne litt senere, ev. gå hjem litt tidligere?

Dessuten kan du etter de nye reglene forlenge permisjonen din, ved at du jobber litt. For meg vil det si at jeg kan ha halv permisjon over sommeren og fram til b.hage start. Da slipper jeg styret med å ordne dagmamma kun for sommeren. Utrolig praktisk. Håper du får det til, hvis det er dette du ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...