Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmm...

Jeg liker ikke utviklingen som kroppen min viser nå. Før hadde jeg regelmessige sykluser, men fra og med i sommer så har syklusene vært lange og uforutsigbare. Er i dag på på dag 21, og fortsatt ingen positiv eltest. Syklusene blir bare lengre og lengre for hver pp.

Dette blir dyrt. Tester hver dag med clearblue digital og det koster penger. I tillegg til alle vitemainer ol som både jeg og sambo tar.

Drittkropp! Hvorfor kan ikke jeg som "alle andre" bare bestemme meg for å bli gravid, og så vips så skjer det??? Urettferdig.

(Måtte bare få ut litt fusterasjon)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7769755-lengre-og-lengre-sykluser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tempe gjør jeg i tillegg, men stoler ikke helt på den heller. Jeg klarer egentlig ikke se et så klart mønster.

Jeg synes tempen min er høy stort sett hele tiden, men unntak av kanskje 3 dager før el, og med litt godvilje er tempen høyere fra el fram til IKM.

Jeg er imidlertid redd for at jeg "konstruerer" tempkurven etter behov. Dette fordi; Selv om jeg prøver å tempe på nøyaktig samme måte hver dag, så tar jeg 3 kontroll temper hver dag, og da varierer tempen på de 3 ulike forsøkene som jeg gjør.

Når tempen varierer på de tre forsøkene, så blir jeg litt skeptisk til at tempkurven faktisk er reell, hvis du skjønner hva jeg mener.

Men jeg benytter temping som hjelpemiddel for å indikere el, men stoler altså ikke på den metoden slik at jeg bare kan benytte temping og ikke eltester.

o men du skal tempe en gang og det om morgenen etter minst 6 timers søvn.

Ikke tempe tre ganger og så velge det som passer.

jeg holdt på en del måneder og slikf ant man ut, at jeg ikke hadde EL.

har du fått sjekket skjoldbruukskjertelen din forresten?

hmm skjoldbrukskjertelen? Nei, tror ikke jeg har sjekket den. Hva kan være galt, og på hvilken måte sjekker man den?

Det eneste jeg har fått sjekket er for cyster på iu (jeg hadde masse) og div blodprøver for å sjekke hormonbalansen og slikt (de var helt ok).

Neste time hos gyn er i februar, men er litt usikker på hva som skal bli gjort da.

Gyn konstaterte pcos ved forrige besøk. Jeg har ikke fått noen medisiner el ennå.

ps: jeg "velger" ikke temp av de 3 forsøkene slik at tempkurven "stemmer", men synes det er litt upålitelig siden kontrolltempene ikke samsvarer med første tempen. Når tempen svinger slik er jeg usikker på hva jeg egentlig kan lese ut av resultatet.

Takk for at du tar deg tid til å svare, høres ut som du har god peiling på dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...