Gå til innhold

vonde legger? kramper?

Anbefalte innlegg

sliter du med vonde legger? kramper i leggene?

da kan det hende du mangler magnesium eller kalium.. og det kan faktisk hjelpe å få i seg bananer:) hvis du blir lei av å bare dytte innpå bananer eller bananyogurt eller vil prøve noe nytt, så kan du prøve denne oppskriften. jeg synes den er kjempe god..også er det jo lørdag.. også er det bra for deg med bananer:)

god helg jenter..

Spesielle egenskaper:

barne vennlig, Rask å lage

banankake

Ingredienser:

225 g hvetemel

185 g sukker

2 ts natron

1 klype salt

2 1/2 dl moset bananer (ca 2 stk)

1 3/4 dl surmelk

1 dl olje

2 ts vaniljesukker

2 store egg

smør eller bakepapir til formen

Slik gjør du

Mel, sukker, natron, vaniljesukker og salt blandes i en stor bolle. Melk, bananmos, olje og egg tilsettes og deigen røres sammen.

Fyll røren i en liten langpanne eller stor rund form, 20x40cm, som er kledd med bakepapir.

Stek kaken på nederste rille i ovnen ved 180 grader i ca 30 minutter.

La kaken stå cirka fem min før den løsnes forsiktig fra papiret og avkjøles på rist.

Dryss på litt melis som pynt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7769406-vonde-legger-kramper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også leggkramper. Det gjør gyselig vondt. Har det nesten hver natt. Jeg vekker min mann som må opp i hu og hast og strekke ut beinet mitt til det forsvinner. For å se det positive i det så må da dette vær beste smertetrening før fødselen. Jeg merker at hvis jeg slapper av så går det fortere over. Skal ta med meg den lærdomen inn på fødestuen :)

Den oppskriften må jeg se å få prøvd. Tar forresten magnesium tabletter, men om det hjelper vet jeg ikke... Har like mye strekk som før! Nå skal det sies jeg har hatt strekk om natten før graviditeten også - gammel fotball-jente som jeg er!

DM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...