Miraculix Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Har tenkt litt på hva gyn sa til meg etter at jeg var på innvendig ul hos han (snart seksmnd siden..) . Da sa han til meg at jeg var mest fruktbar uka etter tr. (!!!!!) Var ikke så veeldig prøver på den tiden, brukte ikke prev. og håpet jo at noe skulle skje, men tenkte ikke så veldig mye mer over det. Men nå lurer jeg jo... Kunne han ha sett det "oppi der" på en måte?? Eller..?? Syntes liksom det er veldig rar komentar nå da, som jeg bare har hatt fokus på 14 dager før tr liksom. Skal sies at jeg aldri har funnet el - men har jo ikke lett så veldig lenge heller da....! Noen som har lignende erfaringer..???
♥Tullerusk♥ Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Hei! Kan hende eggen dine blir/er mer modne rett etter TR...Og sikker da du også kanskje har EL... Men du kan jo prøve å EL teste rett etter TR... Eller??? Har ikke erfaringer, men ville komme med et lite innspill som kanskje kunne ha vært noe i... klem
Miraculix Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2007 Ja, kanskje jeg skal prøve å teste etter el etter tr denne gangen...? Er jo verdt ett forsøk, blir så usikker liksom. Hmm. Visste ikke at det kunne være ett alternativ en gang jeg, men... Trodde på en måte at det var litt sånn fasitsvar på el, men da er det kanskje ikke det da...!
Miraculix Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2007 Noen fler som har noen synspunkter på dette?
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 hvor lang syklus har du da? noen gang testet for EL? kanskje du bare har laaang lutealfase
Miraculix Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2007 Har ca 30 dager så er ganske langt. Har testet etter el, men du skjønner, jeg har ALDRI funnet den.... Har bare testet to pp da, men trodde ikke det var mulig å ha el første uka etter tr lissom, så har aldri begynt så tidlig... Er så forvirra jeg nå...
Mortil1snart2<3 Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Hei! Har vært på en del innvenidig UL på grunn av cyster, og da har jeg fått se eggstokkene og hvordan de kan se hvor modne eggene er, eller hvor store forlikkene(vet ikke om det er rett navn:) ) er! ut i fra det kan de anslå når EL blir. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg stolt på legen og kosa masse så fort tanta var reist!
Miraculix Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2007 Åååå, tenk om jeg har bomma i sååå lang tid da... :-( Uff ameg, har en sambo som jobber MYE og han er sliten så vi koser oss ca en gang i uka, men har liksom "spart" meg litt jeg da, til den rette tiden ;-) Hehe, sleip å vettu:-) Men da har jeg kanskje bomma da.. Kan han virkelig se når egga er modne...?
Miraculix Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2007 Syntes ikke dere det er rart at de kan være modne så tidlig da...? Rett etter tr lissom... Uff, syntes det er helt sprøtt jeg. Ønsker meg en kropp jeg kan tyde bedre...! He he, det ønsker vel alle (som sliter sånn som meg da)
Mortil1snart2<3 Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 hvor gammel er du? Leste i det siste camille at det viser seg at mange er fruktbare utenfor den "vanligste" perioden, dag 10 til 17. Spesielt de yngste og de eldste hadde EL til andre tider i syklusen!
Miraculix Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2007 Jeg er jo bare 20 da, og legen sa jeg hadde masse fine egg (vet ikke helt hva han mente med det men...) som lå klare, og at den første uka etter tr er mest fruktbar. Trodde han mente sånn generelt for alle jeg da, men har jo skjønt nå at det ikke stemmer. Så da tenkte jeg i mitt stille sinn; er det bare meg lisoom...? Kan det stemme? Ææhhh, blir så frustrert, jeg.
Mortil1snart2<3 Skrevet 13. januar 2007 #12 Skrevet 13. januar 2007 Blir jo litt spennende dette da! Kanskje du nå har din personlige oppskrift:) Hvor er du i syklusene nå da? Jeg hadde i alle fall gitt det et forsøk og satsa neste pp på den første uka! kanskje det kan være en ide` og spørre på UL når man har best sjangse!
Miraculix Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 13. januar 2007 Mensen forsvant IDAG!! Så er jo bare å kjøre på isåfall...! Men den gangen jeg var på ul så hadde jeg hatt litt prob. med syklusen, blødde i tre uker istrekk, derfor jeg dro på innvendig ul - var livredd for at noe var galt. Men han sa alt var normalt - bare en liten forstyrrelse - men at jeg kunne kjøre på uka etter tr. Da hadde jeg ikke forsket så mye på temaet, så trodde det var standar for alle jeg vetu, men har jo forstått nå at det ikke er tilfelle. Men er litt redd for at det bare var ett engangstilfelle - eller sånn min kropp fungerer. Uff, er så forvirra jeg assa, har en kjempe god gyn som jeg vil ha fremover - men han er jo selfølgelig ALLTID opptatt. Kjempe hyggelig kar som tar seg god tid med meg - og alle de rare spm mine.... :-) Vil bare ha han - men det kan ta tid.. Har ikke brukt prev på 1,5 år så begynner å bli UTÅLMODIG!! Derfor søker jeg råd hos dere snille, herlige jenter:-)
Mortil1snart2<3 Skrevet 13. januar 2007 #14 Skrevet 13. januar 2007 Da er det jo bare å sette i gang! vi er i vår 4 pp og har ikm 20. januar, men har ikke så store håp denne gangen. Alt gikk egentlig i surr med testing av sekret, så jeg har ingen oversikt over noe.. men neste pp blir vi for det meste hjemme i senga:) skal prøve oss med sex annenhver dag hele syklusen! men jeg aner ikke hvordan vi skal få tid!
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 13. januar 2007 #15 Skrevet 13. januar 2007 svarte deg på skravlesiden jeg
Miraculix Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 13. januar 2007 Tid er mitt store prob også. Mannen jobber konstant har 10,5 t arb tid pluss 2,5t kjøring til jobb så han er utslitt stakkar. Annenhver dag går bare ikke. Derfor er jeg litt avhengig av å finne el. :-( Føler at alt er håpløst... Er så lei meg, egentlig. Tenker ikke på annet en barn, og sambo blir nesten mer skuffet en meg når det ikke klaffer. Får dårlig samvittighet for at det ikke går, selv om det ikke er noen grunn til det. Vet du hva - hadde glemt å melde meg ut av en sånn side hvor jeg hadde registret meg som gravid (trodde jeg var det for var 14 dager over tiden) så fikk jeg ett brev i posten for ett par dager siden - GRATULERER MED DEN NYFØDTE!! Pluss en liten body.. Gråt jeg da, man blir så oppslukt av dette prøvestyret... Uff a meg.
Miraculix Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #17 Skrevet 13. januar 2007 Ååå, unnskyld!!! :-) Spør overalt jeg vetu - helt desperat..! Må svare på skravlesiden - så jeg får lest hva du skrev - ok?
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 13. januar 2007 #18 Skrevet 13. januar 2007 skjønner godt at du er desperat jeg... Er litt desperat selv, og jeg er bare i 1 ordentlige pp
Miraculix Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #19 Skrevet 13. januar 2007 Jeg er i 3 ordentlige pp, men har ikke brukt pilla på 1,5 år. Så hadde vært ålright med klaff nå. Det positive er at jeg tror ikke jeg har så lett for å miste igjen. Hadde en MA i 12 uke, men tror jeg stresset for mye faktisk.. Hadde skole og jobb så var aktiv fra 0700-22,30 hver dag. Ikke bra. Tenk at jeg kan ha misforstått da....... Æsj assa, helvete blir skikkelig sinna jeg assa! :-) Men godt å få det bekreftet at det er mulig da.
Mortil1snart2<3 Skrevet 13. januar 2007 #20 Skrevet 13. januar 2007 uff, det hørtes ikke noe særlig ut! men du får spare på den til du får bruk for den;) Kjenner meg veldig igjen i det du skirver, er 26 år og føler at jeg begynner å få det litt travelt.. vi prøvde 2 måneder i fjor sommer! Har aldri vært så stressa og lei meg da det ikke gikk.. tårene rant og jeg var utrøstelig! er jo liksom noe med det, når man først hadde bestemt seg:( etter det måtte vi ta en laaang pause fordi jeg har vært så mye dårlig, men nå er vi i gang igjen! prøver å ta det så rolig som mullig, og tenke at det blir når det blir(selv om det er innmari vanskelig)! Så når jeg leser om jenter her inne som blir gravid etter mange pp`er, blir jeg så glad, og tenker at en dag er det sikkert meg! vet at du sikkert har hørt det før, men du er jo ung og 3 pp er jo egentlig ikke lenge(selv om det føles sånn!)! Prøv og tenk på at det blir når det blir, selv om man bevisst prøver på de rette tidspunkt;) det er bedre å tvinge seg til å tenke positivt, så ikke panikken får plass!
Miraculix Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #21 Skrevet 14. januar 2007 Du svarer så trygt og godt:-) Blir glad av å lese innlegget ditt, TUSEN TAKK! Noen ganger mister man helt perspektivet og tenker kun i en bane, nemlig BARN, men som du sier, jeg har god tid og jeg skal tad et mer ro fremover. Orker ikke å ha fokus på en tng lengre, tror alt ordner seg etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå