stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 13. januar 2007 #1 Del Skrevet 13. januar 2007 Tok medisinsk abort onsdag 20. desember. Det er nå over 3 uker siden, og jeg blør enda... Det er friskt blod som innimellom er klumpete/slimete. (beklager detaljene). Blør fortsatt igjennom innimellom. Hvis jeg er på do renner det gjerne blod, og alt vannet blir rødt. I tillegg hender det at det ligger slimete klumper i bunnen. Har litt magevondt innimellom, men ikke noe store greier. Kjennes ut som vanlige menssmerter bare:) Er det flere enn meg som blør/har blødd såpass mye og lenge? Håper selvfølgelig på at noen har opplevd det samme uten at det var noe galt;) hehe... Og hvor lenge etter en medisinsk abort kan man ha positiv graviditetstest? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7769382-bl%C3%B8dning-etter-medisinsk-abort-litt-ekkelt-med-detaljer/
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #2 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei, Jeg hadde det ca på samme måte. Tok abort 4. desember, også blødde jeg litt frem til 20 des. DA begynte jeg plutselig å blø masse masse. Det rant, og med masse store klumper. Ble selvfølgelig redd og ringte til sykehuset, men de sa at det ikke var noe farlig. Dagen etter begynte det igjen, og jeg måtte sitte på do hele tiden, så mye blødde det. Taok jeg på et bind og reiste med opp, måtte jeg skifte bukse + truse + bind meg en gang igjen. - ikke overdrivelse! Da ble jeg selvfølgelig livredd, ringte legevakten og fikk komme opp. Dette var midt på natten, så jeg ble henvist til sykehuset dagen etter. Da tok de innvendig ultralyd av meg igjen, og det viste seg at det var en del koagulert blod som måtte ut. Blødningene hadde også avtatt litt da. Jeg blødde altså mer eller mindre frem til 1. januar. - nesten en mnd! Så - det er ikke unormalt at du fortsatt blør og har magevondt. Du kan faktisk blø i opp til 7 uker om du er riktig uheldig! Men det står jo i brevet vi fikk med fra sykehuset at dersom vi plutselig begynner med kraftige blødninger, sterke magesmerter, feber ol, så må vi kontakte sykehuset. Men så lenge du har blødd jevnt, tror jeg dette er helt normalt. Tror du kan få positiv test fram til 4 uker. Fikk beskjed om å ta test npr 4 uker var gått. Har ikke gjort det men, siden jeg tok ultralyd... Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7769382-bl%C3%B8dning-etter-medisinsk-abort-litt-ekkelt-med-detaljer/#findComment-7771649
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 14. januar 2007 Tusen takk for svar:) Det hjalp masse å høre din historie!! Alt er så mye mer skummelt når man liksom er "alene" om problemene. Jeg ringte sykehuset i går kveld og hørte med vakthavende gynekolog. Hun var ikke bekymret for meg, og sa at jeg kunne vente til etterkontrollen jeg skal på til onsdag. Hvis jeg blør fortsatt da skulle de ta ultralyd sa hun. Æsj... Synes dette er så kjedelig:( Er så typisk min flaks liksom.... Skulle gjerne vært en av de "heldige" som bare blør i noen dager;) hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7769382-bl%C3%B8dning-etter-medisinsk-abort-litt-ekkelt-med-detaljer/#findComment-7784707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå