Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt? (ang. bevegelser..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ul onsdag 10 jan. Alt sto bra til med den lille=)

Men nå torsdag og fredag så har jeg kjent så lite liv=/ Begynner å bli litt små bekymra.. Men kjenner litt bevegelse hver dag, men ikke mye.. Veit ikke om jeg skal ta kontakt med føden, jeg har jo kjent liv, å det er jo forskjellig dagsform på de små også... Er jo bare 3 dager siden jeg så at alt var bra!

Jordmoren min sier at jeg skal vite at jeg har kjent den når jeg legger meg, mens andre sier at man skal ringe om mønsteret forandrer seg..

Er i uke 33+5..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vet ikke om det er noe hjelp i dette jeg, for jeg har "slitt" litt med det samme selv. Noen dager har jeg omtrent ikke kjent babyen, mens andre ganger kan den være ganske aktiv. Jordmødrene stresser jo dette med at man skal kjenne etter hver dag, men jeg har forstått det som at bare du kjenner liv en eller annen gang i løpet av en dag, så skal alt mest sannsynlig være bra. Likevel synes jeg du skal ringe å spørre for sikkerhets skyld, det er bedre å ta en telefon for mye hvis du er bekymret.

Min baby virker som har en helt tullete døgnrytme uten system, og jeg tror også det kan ha noe å si hvordan den ligger, så kanskje du kjenner mindre fordi den har snudd litt på seg. Men du kan jo prøve noe med sukker, noe iskaldt, sette på høy musikk, dytte litt på magen osv... Hvis du fortsatt er i tvil ville jeg ringt å spurt, ikke vits å ta noen sjanser.

Skrevet

Dersom du er i tvil om der er liv kan du drikke iskald søt drikke. feks appelsinjuice så kan eg love der blir liv. Eit godt råd eg fekk da eg gjekk med førstemann. Og det funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...