Prøver igjen :-) Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Er gravid med tvillinger. Må plutselig finne 2 jente og 2 guttenavn, akkuratt som om det ikke er vanskelig nok med 1 navn av hvert slag likksom..... Jeg er ikke fan av 2 like navn, mats og marte, caroline og cristine feks...vil ha litt forskjellig... Må kunne uttales bra på fransk også.... Hva syntes dere om 2 Jenter: Lulu og Veva Lulu og Zoe Inez og Gigi 2 gutter: Dion og Esme Xavier og Orlando hva syntes dere, har dere evt noen forslag.....
Lone35 =0) Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Hei. Navn og smak er som baken. -Men bor du i Frankrike? Synes de navnene hørtes mest franske ut jeg? Jeg tror jeg ville syntes at det var viktig at navnet lød som "et jentenavn" eller "et guttenavn". At folk her i Norge ikke er i tvil om kjønn. Deretter er det jo viktig å tenke på hvor man bor. Det er jo der de skal uttale navnet. Nå er ikke jeg ekspert på franske navn. Jeg kjenner to franskmenn; far og sønn som bor i Norge. De heter Michel og Christian. Ok navn det. Tror de fleste norske navn kan uttales på fransk. Kanskje ikke de med æ, ø, og å - men ellers tror jeg de fleste navn burde kunne godtas av en franskmann? =0) Inez er det ikke mange som heter da. Og det er flott med navn som ikke er overbrukt. -Du får sikkert mange forslag her på Bim. Lykke til med bebisene!
LilleMy med nr3 Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 hei! leste ikke hele innlegget ditt først, og syntes kanskje navnene dine var lite "norske" he he.. men så så jeg den franskdelen, så da skjønner jeg. Ang jenter: Zoe og Lulu likte jeg. går fint å bruke på norsk gutter: Orlando og Dion syntes jeg var fine. lette for små barn og uttale også. Sean og Sanny vet jeg kan uttales på begge språk, men du ville vel kanskje ikke ha lydlike navn. Lykke til!
Love my kidz Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Hvis dere har både fransk og norsk tilknytning forstår jeg at navnene bør passe inn i begge land. Men de forslagene du kommer med passer jo kun inn i det franske!!! De er ikke forenlige med norsk i det hele tatt! Hva med: Jeanette Sarah Amanda Daniella Elisabeth Christian Alexander Eric Robert Benedict
Atpåklatt ønskes Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 Synes navnene var litt rare jeg... Men hvis de er franske så forklarer det vel saken=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå