Gå til innhold

Ammehjelp - 8 mnd

litengutt+2_spirer i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Sliter litt med amming om dagen. Lillegutt blir 8 mnd. nå og jeg synes han vil ha mindre og mindre.

Ammer kanskje 3 ganger pr. dag og 1-2 ganger om natten. På dagen tar han ofte lite også.

Spiser 3 måltider fastføde pr. dag. Prøver å gi han litt vann men han drikker bare et par slurker. Vil ikke ha mme, og tar ikke flaske.

Synes han får i seg så lite væske i løpet av dagen.

Noen som har noen ideer? Regulerer de væske inntaket selv, eller må jeg gjøre noe mer for å få han til å drikke mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg er ikke så veldig erfaren men om han tisser vanlig (ikke mørke gul og lukter sterkt) så får han vel det han trenger....

Skrevet

Får hjelpe å dytte dette litt for, jeg har det akkurat likt som deg, med ant. måltider, amminger og nattestyr, og har tenkt litt på om jeg skal gi litt vann(prøve iallefall), har egentlig ikke lyst til det for da tror jeg det blir enda vanskeligere å få han til å ta brystet, og da går jo hele amminga i dass.

Skrevet

Ammer du før du gir han annen mat? Om du gjør det, vil han nok få i seg det han trenger av væske :-)

Ellers så gjør som de andre sier her, følg med på urinen hans og blir det mindre av den, mørkere farge, sterkere lukt o.l. så får han for lite væske.

Ei venninne av meg gir gutten sin vann med litt eplejuice i for å få i han nok vann. Gjør hun ikke det (og han drikker for lite vann) så blir han hard i magen og får problemer med å komme seg på do. Tror hun bruker ca 10 ml juice til 100 ml vann... Denne gutten blir ikke ammet, men får mme så hun kan ikke sikre seg med å amme før måltidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...