Gå til innhold

Hjelp - om ferie og permisjon!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ansatt i kommunen.Stilling: assistent ved siden av studiene. Stillingsprosent: 24,4 % .

Jeg går ut i permisjon 18 mars 07, og skal ha 100% permisjon i 54 uker. Av disse ukene skal far ha 6 uker, d.v.s f.o.m 17.02.08-30.03.08.

Når jeg nå skal søke om permisjon. har jeg derfor et par spørsmål.

Hvordan blir det med ferie i denne perioden? Hvor mange uker ferie har man egentlig rett på når man har 24,4 % stillingsandel?Ser på skjemaet at jeg må fylle ut for avvikling av ferie. De ferieukene jeg har krav på iløpet av svangerskapet, vil jeg jo selvfølgelig flytte til neste år.

Jeg vil ta litt av ferien(som blir opptjent i år) når far tar ut sin fedrekvote, og litt av ferien seinere på sommeren. Det jeg trenger å vite, er HVOR MANGE uker ferie jeg kan få tilsammen,med denne sommerens ferieuker og neste års ferie???

Fortsetter under...

Det er en formel for å regne ut ferietimer, dette er det arbidsgiver som gjør for deg..evt, snakk med de som sitter på kontoret med timelistene på arb.stedet ditt. Det er ikke sikkert at du har krav på å flytte alle ferie time dine til neste år, kanskje du må ta ut ferie før du går ut i permisjon. Dette er egentlig noe du må ta opp med arbeidsstedet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...