Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #1 Del Skrevet 13. januar 2007 Hei! Jeg er ansatt i kommunen.Stilling: assistent ved siden av studiene. Stillingsprosent: 24,4 % . Jeg går ut i permisjon 18 mars 07, og skal ha 100% permisjon i 54 uker. Av disse ukene skal far ha 6 uker, d.v.s f.o.m 17.02.08-30.03.08. Når jeg nå skal søke om permisjon. har jeg derfor et par spørsmål. Hvordan blir det med ferie i denne perioden? Hvor mange uker ferie har man egentlig rett på når man har 24,4 % stillingsandel?Ser på skjemaet at jeg må fylle ut for avvikling av ferie. De ferieukene jeg har krav på iløpet av svangerskapet, vil jeg jo selvfølgelig flytte til neste år. Jeg vil ta litt av ferien(som blir opptjent i år) når far tar ut sin fedrekvote, og litt av ferien seinere på sommeren. Det jeg trenger å vite, er HVOR MANGE uker ferie jeg kan få tilsammen,med denne sommerens ferieuker og neste års ferie??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7768869-hjelp-ang-ferie-og-permisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herkules Skrevet 13. januar 2007 #2 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg TROR du skal ta utgangspunkt i like mange uker som 100% stilling (5 uker vanligvis ) for du får jo kun Feriepenger av stillingsprosenten din og fødselspenger av stillingsprosenten din For å forklare: hvis du for eksempel jobber til vanlig hver torsdag så vil jo du ha"fri " resten av uka det betyr jo at du kun tar "ferie " hver torsdag i 5 uker skjønner?? Feriepengene dine blir jo tilsvarende kun for Torsdagene Husk at du må ta ferie inn i permisjonen du kan ikke overføre mer enn 2 uker til neste år Det du gjør da er at du setter opp denne ferien i juli for eksempel og så fortsetter du permisjonen etter det og den blir forlenget tilsvarende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7768869-hjelp-ang-ferie-og-permisjon/#findComment-7773103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå