prins 07, prins 10 Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Nå har jeg og sambo vært til veiledningstime for fostervannsprøve, og det ble med at vi skal ha en den 30 jan pga psykisk utviklingshemming hos andre familiemedlemmer som kan være arvelig. Nå må vi altså vente i 6 uker før vi vet om babyen er frisk. Og er den ikke det, og vi bestemmer oss for abort (det er sterk utviklingshemming det er snakk om), må jeg "føde" ut barnet i 19-20 uke. Sorry hvis jeg er sytete, er bare deppa nå, og måtte få det ut. Det er bare så utrolig lenge å vente, og veldig tungt å tenke på.
Mamman til Tiril Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 HUffda... hørtes ikke lett ut nei!!! Håper på det sterkeste at alt er ok!!!!! Mange klemmer *T-22.06.07
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 uff skjønner deg godt jeg.. det er ikke lett... men håper det er greit inni magen din ))
woo-woo Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 kan de ikke teste om du er bærer av genet i stedet for fostervannspr? Min samboers far har en bror som er psykisk utviklingshemmet. Faren til samboeren min har netopp vært hos legen og testet seg om han er bærer av genet. Det var han ikke. Dermed kan heller ikke sambo ha arvet genet. Dermed slipper jeg fostervannspr i følge legen. Men jeg blir jo seff bekymret, tenk om legen tar feil. Det var lang ventetid med 6uker.. forstår at du er bekymret.. Masse masse lykke til!
prins 07, prins 10 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2007 Samboeren min ble testa igår, samt broren hans som er syk, men faren hans kan ikke testes av andre grunner. Legen mener det blir for kort tid å vente på prøvesvar, og at vi må ta testen uansett.... Uansett kunne hun ikke med sikkerhet si at barnet er friskt selv om blodprøvene til samboeren er det. Det er en sjelden diagnose, og det virker som om det er vanskelig å finne ut av...
lite jentenurk Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Huff nei det er neimen ikke morro. Er i samme situasjon skal inn til fostervannsprøve 23 jan. Lykke til
mor saia Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 Huff da! d var leit! det er ikke syting! du har lov å være litt lei deg nå! men jeg håper at det går bra og at alt er bra! LYKKE TIL!
prins 07, prins 10 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2007 Takk for all støtte alle sammen, det varmer. Og lykke til den 23 lite nurk i magen!
rampen_ Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 huff.. ønsker dere begge lykke til... kan ikke sette meg inn i hvor vanskelig det må være for dere begge, men håpe alt løser seg... hold oss oppdaterte da!!!
oktoberjentene;) Skrevet 13. januar 2007 #11 Skrevet 13. januar 2007 Kan man ikke ta en hutigtest mens testen er til dyrking?? Jeg tok morkakeprøve for en uke siden. legen der ved NSFM i trondheim sa at det var det samme som fostervannsprøve.. eller altså gir de samme svarene da.. var for tidlig for meg med fostervannsprøve.. da fikk jeg svaret på hurtigtesten allerede dagen etter selvom de sa jeg måtte vente 3 dager... uansett masse lykke til =) håper det ordner seg..
lite jentenurk Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 Jo det kan de gjøre men jeg har forstått det som dette igjen avheger av hvo mye celler de får ut av fostervannet og evt hvor lenge det må dyrkes. Jeg var litt i svime under informasjonen men snakker nærmere med dem den23
prins 07, prins 10 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 14. januar 2007 Jeg vet ikke jeg, men legen var sa at vi måtte ta fostervannsprøve også, vet ikke om det kan ha noe med diagnosen å gjøre, men det virket vanskelig. Svaret foreligger ihvertfall 2-4 uker etter prøven, og den kan ikke tas før i uke 15. Tenker mye på at man faktisk kan kjenne liv og sånn rundt den tiden, og at på den eventuelle avgjørelsen vi må ta så sent i svangerskapet. Fosteret er vel levedyktig fra uke 24? hvis jeg ikke bommer helt nå....ååå dette er kjipt!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 14. januar 2007 #14 Skrevet 14. januar 2007 utrolig lang tid og vente når det er noe slikt.Sender deg en klem og håper at ungen er frisk.Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå