21.april Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Nora fikk det plutselig veldig travelt med å komme ut. Jeg skjønte ikke at fødselen var i gang, hadde bare litt vondt i ryggen om morgenen og noe som jeg tolket som ekstra mye kynnere. Ringte sykehuset for å spørre og ble bedt om å komme inn. Der ble det konstantert svangerskapsforgiftning og 2 cm åpning. Da var kl 08.30 Kl 12 ble det bestemt at de skulle ta vannet for å sette igang fødselen pga veldig høyt blodtrykk. Da hadde jeg 4 cm åpning og følte fremdeles ikke at noe var på gang. 13.29 var Nora ute Hun var 2410g og 44cm og den vakreste jenta på jord! Nå styrer vi fælt med matingingen. Hun blir fort sliten og greier ikke å spise nok. Det går i amming, mating med målebeger, pumping og stell, men du verden så fantastisk det er! Etter et noe trøblete svangerskap opplevde jeg fødselen som en befrielse. Det er vanvittig vondt, men det går over:) Hold ut jenter, og lykke til. Vi sees sikkert på "minbaby.com" FrøkenB og Nora.
Cille Med To Søte Små Gullunga Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Gratulere så mye me den lille!
Gullemor Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Gratulerer så mye, vennen! Nå MÅÅÅ snart Gullebaby komme, også, sånn at vi kan møtes til trilleturer!!! *gleder meg* Vi bimmes, meldes og mailes, vi...? ;o) Nok en stor klem til FrøkenB-familien fra Gulleheimen.
21.april Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2007 Ja nå må du bare få ut babyen så er jeg klar for tur jeg:)
lettereforvirra Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Hei! Og gratulerer så masse! Må få si at navnet er så vakkert! Vi hadde tenkt på det samme men så viser det seg at vi får en gutt:)
21.april Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2007 Tusen takk. Vi er veldig fornøyd med det vi også
Gullemor Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 Ja, du sier noe...! "Nå må du BARE få ut babyen???!" Hva er DET for en ting å si?? ) Hehe! Satser på i morgen, 14. januar; det er en fin dato! Hvordan er formen din, FrøkenB? Når kom dere hjem? Legger Nora på seg som hun skal nå? Så fint navn hun har fått... ) Liker enkle og greie navn, jeg... Men det vet du jo! ;o) Send meg en haug med fødestøv, da!!!
21.april Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2007 sender bøtter og spann med fødestøv!!! Jeg krysser fingrene for deg i morgen. Er kanskje ikke riktige tingen å si nå når du går på overtid, men prøv å nyt det. For oss kom fødselen brått på, i tillegg til at den gikk så utrolig raskt. Rakk ikke å bli forberedt før det var over. Nora spiser litt lite. Var på veiing på sykehuset i dag og nå veier hun 2300g. Hun bare sover, og vi greier ikke å vekke henne til mating hver 3. time. Ikke greit å være så liten.. Magesekken er ikke større enn en valnøtt så det er jo begrenset hvor mye hun orker.
Gullemor Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 Uff, stakkars liten! Ikke bare-bare å være så liten, nei... Kan tenke meg det er hardt å vekke henne... ( Jeg prøver å slappe av, tenke positivt og "nyte tiden", men det er så vanskelig...! Har den siste tiden fått så mye fysiske plager at det er nokså slitsomt nå. Er nemlig ikke så fryktelig lei, sånn rent psykisk sett. Hadde jeg ikke hatt alle de fysiske plagene, kunne jeg nok gått en liten stund til... Men nå er kroppen så sliten og lei at jeg mååå bli ferdig snart. ) Men, JA, jeg kan godt skjønne at det ble litt voldsomt "andre veien" for dere! Cirka en måned før termin, og sååå kjapp fødsel! Det er sikkert ikke lett, det heller... Kunne man ikke fått en mellomting? ;o) Skal straks legge meg; må jo samle krefter, jeg som skal_føde_i_natt eller muligens i morgen! *håper inderlig* Mange gode klemmer til deg fra meg, og til Nora fra Gullebaby!
Lirum Skrevet 13. januar 2007 #12 Skrevet 13. januar 2007 Grattis. Du virker jo ikke traumatisert av fødselen, men bare glad. Det er jo nettopp det man kan håpe på! Og det er et styr i starten, og selfølgelig. Man vet jo liksom ikkenoe. Iallefall når man blir mor og far første gang, Man kan lese og forberede seg, men hallo det er så mye praktisk og deter så mye følelser og det er så mye VI og i det helet tatt. Me ndet dere legger i de neste to mnd blir også en grunnlag for å ha en fin spedbarnstid etter det. Dere vil sakte men sikkert komme ovenpå, matingen vil ordne seg og ere kan bryner dere på stadig nye ting og ved ca 4-6 mnd alder ser dere, at HAY, som det skurer og går på en bra måte :-) Vi ville ha våre små mye med oss i starten, men også gradvis sove i egen seng, mer og mer og v ca 4 mnd begynte vi å legge i egen seng med pysj og nattasang og alt.. nå kommer jo babyen gjerne opp i senga i løpet av natta for mating og alt, men det kjennes trygt å oppnå små skritt i rettning av noen gode rutiner. Og det bringer jo tiltrengt friminutter for mor og far og! lykke til med lille nora, vær greie imot hverandre og ha omsorg for hverandre for dette er den lykkeligeste, men også mest krevende tiden dere vil oppleve sammen. Dere DELER nå verdens mest omfattende ansvar!
Kamillamor Skrevet 13. januar 2007 #13 Skrevet 13. januar 2007 Gratulerer med Beibisen.. Jeg har også en jente som heter Nora, hun er 5år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå