zadine Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Tulla vår har hatt flere perioder med falsk krupp, og hosting på natta. Og det er slitsomt for henne og oss. Hun hoster slik at hun kaster opp. Vi fikk Efedrin, denne hjalp i 2-3 dager, så var det likt igjen, så fikk vi flytende ventolin, dette hjalp også i 2-3 dager. så stoppet hjelpen, og tulla hosta videre. Så leste jeg et tips i F&B, fra en annen mor, om at man skal smøre mentolatum under bena på de små får de legger seg. Vi fosøkte (snakket med legen, som mente det kunne ikke være noe galt i det, så lenge det var under bena og ikke lenge opp på kroppen), dette hjalp jammen, så nå kunne vi sove igjen;-) Så gikk det lenge uten hosting, så begynte hun igjen, men denne gangen følte vi ikke at det hjalp helt med mentolatum. Så vi fikk astmamedisin, denne tester vi fortsatt ut, men hun hoster svært sjelden med denne. Jeg ble så inspirert at innlegget lenger nede der det stod om barna som ble hyper og ikke ville sove. Tulla vår er også roligere nå som hun ikke får hostesaften. Så forsøk gjerne mentolatum under bena, det hjelper endel enda for oss. En voksen veninne av meg har tilogmed prøvd det på seg og det hjalp henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå