Gå til innhold

Klarer snart ikke å vente lenger...

stinemor87

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 19 år som har så lyst på barn at jeg nesten ikke tenker på annet. Men det er flere ting som stopper meg for jeg vil jo være fornuftig med tanke på økonomi og hva jeg og samboeren min kan tilby barnet.

Jeg er lærling på andre året nå og håper å få meg jobb der når jeg er ferdig, samboeren min går på sitt første, av tre år, på høyskolen. Jeg har alltid sagt jeg skal vente med barn til jeg er ferdig med utdanningen min og har jobbet litt. Men etter som samboeren min plutselig har blitt student får jo han jobb mye senere.

Han har sagt vi kan begynne å prøve om ett år og da begynner det ihvertfall å bli på tide for han som er 28. Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å vente så lenge, men har ingen å snakke med om dette. På jobben er de mye eldre enn meg og de mener at jeg blir tidsnok gammel nok til å få barn. Men jeg vil få barn når jeg er ung og her er det vel flere som har opplevd det og kanskje kan fortelle om hvordan dere har opplevd det.

Hilsen ei som så inderlig ønsker å bli mor...

Fortsetter under...

Eg vil råde deg til du har fått deg en jobb etter at du er ferdig med læretiden.

Med tanken på økonomien, og det er også viktig at begge partene er enige om det.. Du vil gjerne ha barn, men du vet at samboeren din er klar om 1 år. Da kan du vel vente i ett år?

Eg er 24, og har vært klar siden eg var 20 år, men ønsket mitt ble bare sterke og sterke etter at eg ble 22. Og nu er eg 24, eg måtte vente til samboeren min var klar.. Han ble først klar i november'06, og eg syns at all venting har vært verdt!

Jeg skal nok klare å vente til jeg har fått meg jobb og samboeren min er klar. Jeg ser på meg selv som såpass fornuftig at jeg vil at alt skal være i orden før det blir noen barn.. jeg kan jo ikke ønske tiden fremover heller, så jeg må vel bare vente.

Håper alt går bra for deg og at du blir gravid:)

Forstår godt hvordan du har det. Var selv super klar for barn som 19 åring, med det drøyde til jeg var 21 før jeg ble gravid (kombinasjon av at vi valgte å vente en stund + at det deretter tok litt tid før spiren satt). Tiden jeg ønsket meg barn føltes så uendelig lang...... I ettertid er jeg glad for at det ikke ble baby på meg som 19 åring. Fra jeg var 19 til jeg var 21 hadde jeg fullført et år høyere utdannelse, fått fast jobb innen utdannelsen, kjøpt leilighet og ikke minst vokst veldig med meg selv!!!! Ting hadde vært veldig anderledes om jeg hadde blitt gravid som 19 åring... Det er bare to år forskjell på 19 og 21, men i mitt tilfelle betydde de to årene mye (selvom jeg kanskje ikke hadde sett slik på det hvis jeg hadde blitt gravid som 19 åring)... Nå er jeg 24 og venter nr 2 hvilken som helst dag (1 dag over menstermin i dag). Jeg elsker å være mamma og har aldri følt at jeg var for ung da jeg fikk min første!!

Uansett tror jeg du og samboeren din kommer til å bli gode foreldre. Det at dere tenker godt igjennom hva dere går til, er jo det beste tegnet på at dere forstår alvoret det ligger i å bli foreldre. Dere kan jo bruke tiden frem til dere kutter prevensjonen på å snakke om/forberede dere på foreldrerollen/endringene sammen. 1 år går jo ganske fort....selvom jeg er klar over at det kan føles lenge når man ønsker noe så sterkt!! Blir nok snart et lite nurk på deg også. Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...