Gjest Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 hva kommer dette av?? er det melka? isåfall,kan jeg få brystbetennelse allerede nå?? har fått råmelk,er 30 uker på vei...
ejiec++ Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 har ei venninne som fikk brystbetennelse selv om hun aldri har vært gravid en gang, så det trenger ikke å ha noe med melkeproduksjonen å gjøre. Det viktigste er¨å holde brystene varme - kjøp ammeinnlegg i ull på apoteket.
ejiec++ Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321197
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 Hei! Jeg fødte for 3 mnd siden, og i løpet av de første ukene fikk jeg bryst betennelse. Grunnen var nok at jeg fikk gule stafylokokker i de vanvittig såre brystvortene mine(hadde åpne sår lenge). Men man kan også få b.b. av at puppene ikke blir tømt ordentlig, at melkegangene tetner. Det kan jo skje fordi man har mye melk til og begynne med, mye spreng og melka ikke kommer ut, men blir stående.. Man kan også få det hvis man blir kald.. Tror man helst får det i forbindelse med ammetid...
2_TETTE Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Brystbetennelse får man i forbindelse med at man får melk, ikke råmelk...vanligvis iallefall. Jeg fikk brystbetennelse 4 uker etter poden ble født sist og det var helt jæ.... for å si det mildt..jeg fikk det etter jeg ammet på flyet..trekk på puppen og så var det gjort...40 i feber i en uke...og sengeliggende.. Begynn med ull-ammeinnlegg og ha et tørt rent engangs under er mitt råd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå