Muffinsmamma Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Idag fikk lillegutt på 8 mnd en stol over seg da han prøvde å reise seg langs med den.. jeg rakk akkurat ikke å ta imot stolen før den datt over ham. Det så ikke så ille ut men han blødde fra munnen, Jeg tror han må ha blitt seg selv i tunga for det var et lite hakk på tungespissen.. og det blør jo så mye fra munnen! Heldigvis ser alt ut til å ha gått bra.. men etter en dårlig natt med lite søvn kjenner jeg meg litt trist.. og som en dårlig mor.. Noen som har opplevd liknende?
@nemone Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Jepp. veltet tørkestativ, veltet stol, veltet bakover med briovogna over seg når hun blir litt for ivrig med å komme seg framover (har begynt å gå med støtte). Har ikke slått seg så det har blitt sår ennå heldigvis. Så mine lærdommer er at knall og fall skjer, og hun klarer MYE mer enn det jeg tror..... Hun lærer jo også på den måten, jeg ser jo at hun passer seg for ting som har gått skeis før. Min oppfatning av din hendelse er at du har en aktiv og utforskende krabat, og ting skjer og kommer til å skje.Vi må bare passe på for de virkelig skumle tingene, som kniver, varme ting, vaskemidler, trapper osv. Litt knall og fall i prosessen med å lære seg å reise seg og gå må man regne med er min oppfatning. Du er slett ingen dårlig mor som lar sønnen din utforske verden mener nå jeg. Det kommer til å bli maaaaaange flere skrubbsår i årene som kommer.....
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Off, i natt var det min tur til å føle meg som en dårlig mor..Småen våkna og var sulten, så jeg tok ham over i senga mi og skulle legge ham ned på madrassen min og ryggen kjentes plutselig som om den hadde blitt knivstukket. Glapp gutten min.Det var ikke mange cm men hadde glemt å ta boka jeg leste for ham før leggetid ut av senga og selvfølgelig lander huet hans på den og han hylte stakkar..Virka somdet var mest sjokket over å treffe noe, for det var ikke vondt-gråt, men likevel..Så utrolig teit gjort...
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Jada... Eldstemann har jeg opplevd en del med =) Han satt en kleshenger fast i halsen engang.... Vi skulle ut å leke med nabojenta, hun hadde ikke regndress så jeg løp inn for å hente en ekstra. Den hang på en kleshenger, som jeg gidde lillegutt... En SHCVÆR plastikk kleshenger, skulle ikke tro JEG hadde fått den i munnen engang... Plutselig kom det kvelelyder fra vognen, jeg ser ned og ser mini med kleshengeren i munnen. Ser inn i munnen og ser hanken er bak i halsen. Prøver å ta den ut, men den sitter fast! Mini får ikke puste, og blodet bare rant ut av munnen hans. Venninene mine fikk panikk når dem skulle ringe ambulanse, dem bare sto å skrek til hverandre, husket ikke nr osv... hehe... Stakkars jenter =) Jeg bare skrek 113 til dem mens jeg prøvde å lirke den ut. ENDELIG fikk jeg den ut, mini var helt slapp, jeg & han var dekket i blod... =( Ambulansen kom heldighvis rimelig kjapt. Dem prøvde å se mini inn i munnen, men dem fant ut at den bare hadde vært i munnen og skrapt han, trodde ikke på at den hadde vært bak i halsen..... Når jeg kom på legekontoret sa dem det samme til meg. Helt til hun ene legen fikk lyst litt baki halsen hans, og så at det rant blod der bak :-O Da forsvant dem ut av rommet, kom tilbake igjen rimelig alvorlige. Sa at jeg hadde rett, hengeren hadde satt fast i halsen hans. Dem visste ikke om jeg hadde ødelagt stemmebåndet hans, eller kanskje luftrøret! Men jeg måtte gå hjem med han og få han til å drikke noe. Om det hørtes surklelyder som om det kom vnn i lungene hans måtte jeg kontakte lege med engang igjen. Samme om han ble hes. Gikk helt fint å gi han drikke, men senere på dagen så var han kjempe hes og det var tilbake til en annen lege. Han holdt på å le seg ihjel. hehe... han kunne ikke fatte hvordan jeg hadde fått ut den hengeren, han kunne se avtrykk etter kleshengeren baki halsen hans, han hadde aldri i hele sin laaange karriere opplevd noe lignene... MEN... Ingenting var skadet baki der, HELDIGVIS! Da var vel mini rundt 11.12 mnd. Han har også tryna på en slik liten gåbil.... Den stupre fremover, og han fikk det enorme kuttet i haken sin. Stakk ned til legen og fikk "stripset" haken igjen..... =) Har også ringt giftesentralen et par ganger, da han har spist planter & sånn ting mn har i toalettet for å gjøre vannet blått =) hehe..... Han er 4 år blitt nå da :=)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 Lillemor på 6,5 mnd ramlet ned fra stellebordet hjemme hos mine foreldre. Det sto en søppelbøtte ved siden av som tok litt av fra fallet. Hun havnet på siden på gulvet, og var såvidt nedi flisgulvet med hodet. Jeg tror hjertet mitt stoppet et lite sekund, før hun begynte å hyle og jeg skjønte at det ikke var skjedd noen skade. Men det var en veldig ekkel opplevelse!!!
Kaffemocca Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Vi har hatt mange små uhell med storebror(2): veltet tørkestav, veltet juletre, detti ned fra kjøkkenstoler, men det verste var en gang vi var på tivoli også hadde vi glemt å spenne han fast i vogna og i et uppmerksomt øyeblikk bestemte han seg for at han skulle ut av vogna for å ta karusell, da stupte han med hue først i grusen, men han gråt faktisk ikke så mye og fikk bare et lite skrubbsår.
Gjest Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Hadde en ulykke for 1 time siden,lilla ramlet ut av senga vår,hun bruker få sove lur i den,jeg trodde hun sov til jeg hørte dunket i gulvet og d vrælet ettepå..Så nå har vi en blå panne her=(Hun får aldri mere sove lur i vår seng det er helt sikkert,huff man blir så redd..
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 Hei Jeg er pappa til en jente på 8 mnd og må bare si at hadde det vært min gutt som hadde fått en kleshenger i halsen, så hadde du vært alenemor uten mulighet til å få omsorgen ever!! Når du skriver dine hehe innimellom så virker det rett og slett som d har en liten kromosonforstyrrelse. Antagelig burde du slutte å skrive innlegg på disse sidene for jeg er redd hva ungen din foretar seg i mellomtiden.... Tror du må begynne (det er nemlig aldri for sent) å ta vare på den lille du har. Du virker ikke som "den skarpeste kniven i skuffen" men likevel har du fått noe dyrebart som noen mennesker må gå gjennom livet uten å være istand til å få til. Må bare si at "mini" har vært utrolig heldig som har kommet seg velberget gjennom dette sålangt, Men det er fint at du har numrene til giftsentralen, ambulansen og slikt liggende, for når jeg leser det du skriver, så er det fare for gjentagelser. Bli gjerne provosert av det jeg skriver, men hvis det kan få deg til å passe bedre på "mini" så er det jaggu verdt det. Får ikke lov av kona mi å signere med hennes nick, så jeg står som anonym. Med hilsen en provosert far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå